A társaságok több mint kétharmada nyereséggel zárta a 2022-es évet, de közel sem akkorával, mint a korábbi években. Júniusig 779 milliárd forintos bevétele volt a biztosítóknak, aminek közel 60 százaléka a nem élet üzletágból származott. Sokkal kevesebb új életbiztosítási szerződést kötött a lakosság.
Szerző(k): Horváth BalázsMegugrott a K&H eredménye az idén, azt viszont nem lehet tudni, mekkora veszteséget jelent majd végül a moratórium meghosszabbítása. A biztosító megérezte a harmadik hullámot, az életbiztosítási kárigények volumene megugrott.
Szerző(k): Herman BernadettAz egy évvel ezelőtt vezetőváltáson átesett CIG Pannónia növelte a díjbevételét tavalyhoz képest. A nyereségesség és a díjbevétel növelés a cél a jövőben.
Szerző(k): Herman BernadettMagyarországon a gazdálkodók 16 milliárd forint növénybiztosítási díjat fizettek be a biztosítóknak 2020-ban, 16,7 százalékkal többet az előző évinél, az állatbiztosítási ágazat díjbevétele 646 millió forintot ért el, 19,5 százalékkal nőtt a 2019-eshez képest - derül ki az Agrárközgazdasági Intézet mezőgazdasági biztosításokról készült kiadványából.
Szerző(k): Szabó DánielÚj díjbevételi csúcsot ért el a biztosítási szektor a tavalyi évben, 1204 milliárd forinttal. Örvendetes, hogy a szerződésszámok is növekedni tudtak - hangzott el a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) tájékoztatóján.
Szerző(k): Herman BernadettNövekvő díjbevétel, csökkenő kárkifizetés és rekord összegű profit - így fest a biztosítók első kilenc hónapja a jegybank friss adatai alapján.
Szerző(k): Herman BernadettAz autós kárgyakoriság csak átmenetileg esett vissza, a nehéz helyzetben lévő kkv-knak a biztosítások fizetése is problémát jelent, a biztosítási csalások pedig válsághelyzetben megszaporodnak - mondja Erdős Mihály, a Generali Biztosító Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Szerző(k): Herman BernadettA Vienna Insurance Group (VIG) díjbevételének a növekedéséről jelentett az első negyedévről, ugyanakkor arra számít, hogy a koronavírus-járvány hatásai már érezhetőek lesznek a második negyedévtől.
Szerző(k): Szepesi AnitaA túlsúlyos kamionok a schengeni akadály megszűntével már nem állíthatók meg a határon, az utakat fokozottan rongáló járművek azonban fennakadnak a Magyar Közút Nonprofit Zrt. tranzitútvonalak mentén létesített ellenőrző pontjain - olvasható a Világgazdaságban.
Szerző(k): Domokos Erika