dezinformáció

09.
11.
19:10
Az oroszok "támadási" hídfőnek használják Szerbiát

Az oroszok "támadási" hídfőnek használják Szerbiát

Több tízezer orosz érkezett Szerbiába az Ukrajna ellen indított orosz invázió kezdete óta, ezres nagyságrendű az oroszok által újonnan alapított vállalatok száma is. A Moszkvából irányított propagandamédia egyfajta külföldi támaszpontként használja az Oroszországgal most is jó kapcsolatokat ápoló országot az oroszellenes európai blokk fellazítására.

Szerző(k): Komócsin Sándor
07.
07.
21:16
Gazprom-cég pénzeli az átverős Klicsko-imitátorokat

Gazprom-cég pénzeli az átverős Klicsko-imitátorokat

Szolgálataikért pénzt kap a Gazprom orosz állami energetikai óriáscég egy leányvállalatától az az orosz humorista duó, amely Vitalij Klicsko kijevi polgármestert imitálva megtévesztett több nyugati politikust - jelentette csütörtökön a Rundfunk Berlin-Brandenburg (RBB) német regionális közszolgálati médiatársaság. Karácsony Gergelyt is felhívták.

Szerző(k): Domokos Erika
06.
14.
14:44
Moszkva még a Wikipédiának is nekiment

Moszkva még a Wikipédiának is nekiment

Oroszországban megbírságolták a Wikipédiát, amiért nem engedett az orosz propagandagépezet követeléseinek. Az internetes szuperlexikon tulajdonosa fellebbez, szerinte a bíróságnak nincs jogalapja szankcionálni az alapítványt.

Szerző(k): Nagy Martin
04.
16.
19:47
Orosz állami propaganda és háborúpártiság terjed a TikTokon

Orosz állami propaganda és háborúpártiság terjed a TikTokon

Szomorú képet fest a TikTokról egy új jelentés, amely szerint a vállalatnak nem sikerült érdemben korlátozni a Kreml-barát propagandát, ugyanis márciusban tízből kilenc, Ukrajna inváziójával kapcsolatos tartalom háborúpárti volt Oroszországban.

Szerző(k): Nagy Martin
03.
31.
13:34

Nem tudja teljesen kiszűrni a Facebook az álhíreket

Miközben a közösségi médiavállalatok azt ígérik, hogy visszaszorítják az ukrajnai háborúval kapcsolatos dezinformációkat, egy friss tanulmány rámutat, hogy ezek a platformok továbbra sem tesznek eleget ennek a kötelezettségüknek, így milliókhoz jutnak el a hamis vagy megalapozatlan információk.

Szerző(k): Tér Diána
03.
21.
21:11
TikTokon is álhírek terjednek az ukrán háborúról

TikTokon is álhírek terjednek az ukrán háborúról

Egy álhírekre specializálódott megfigyelőcég azt tesztelte, mennyi időt kell eltölteni a kínai tulajdonban levő TikTokon ahhoz, hogy egy friss felhasználó elvesszen a háborús propagandában. A cég szerint túl könnyen elérhetőek (40 perc) a hamisított propagandavideók, és ez elsősorban az alkalmazás hanyag önellenőrzésének köszönhető.

Szerző(k): Sasvári Marcell
03.
06.
11:11
Milliárdokkal gazdagodhatnak a hazai áltudományos oldalak

Milliárdokkal gazdagodhatnak a hazai áltudományos oldalak

Az áltudományos, covid-szkeptikus és oltástagadó oldalak hatalmas bevételekre tehetnek szert online hirdetésekkel, miközben az alternatív gyógyszerkészítmények terjesztői politikai kampányokból és a koronavírusból profitálnak. Nagyvállalatok akaratuk ellenére is az életveszélyes praktikákat népszerűsítő oldalak szponzorává válhatnak, ezért szerepet kell vállalniuk a dezinformáció elleni küzdelemben - állítja a Political Capital új kutatásában.

Szerző(k): Nagy Martin
02.
24.
18:52
Orosz-ukrán háború: mennyiségre megy az orosz dezinformáció

Orosz-ukrán háború: mennyiségre megy az orosz dezinformáció

A modern orosz hadviselésnek szinte elengedhetetlen eleme az azt kisérő, hazugságokat terjesztő médiakampány. Így van ez az ukrán konfliktus kapcsán is, ám amíg a Krím-félsziget annektálásához használt doktorált tudósítások profi szinten készültek, addig a most kirobbantott háború igazolásához, leginkább silány, könnyen megcáfolható anyagokat gyárt az orosz propaganda.

Szerző(k): Sasvári Marcell
02.
23.
17:29
Megint kibukott, hogy a Facebook nem tesz meg mindent az álhírek terjedése ellen

Megint kibukott, hogy a Facebook nem tesz meg mindent az álhírek terjedése ellen

A Facebook alul marad a dezinformáció elleni küzdelemben, amiért nem nyújt megfelelő mértékben tájékoztatást a felhasználókak az éghajlatváltozásról, valamint a klímaszkeptikus posztok felét meg sem jelöli – állapította meg a Center for Countering Digital Hate új jelentésében.

Szerző(k): Nagy Martin