A díj nem egy bor kiváló minőségének elismerését jelenti, hanem a nyertes bortermelő több éven át tartó, kiemelkedő teljesítményéért, borainak állandó, kiváló minőségéért, azok hazai és külföldi sikereiért, a borszakmáért tett erőfeszítéseiért adományozható.
Szerző(k): Horváth TiborEgy minőségi borokat előállító szlovákiai családi borászat nagy sikert ért el a világ legrangosabb borversenyén. Olyan területen gazdálkodnak, amiről mások lemondtak, de megragadták a lehetőséget.
Szerző(k): Komócsin SándorVan-e értelme a magyar borpiacon high level kategóriájú borokat készíteni, és ha igen, akkor azt mikor illik meginni? Mindez az Egri Bikavér Ünnepi Napok kapcsán került szóba, mivel sajtóhírek szerint egy új, felső kategóriás bikavért fognak bemutatni. A Napi.hu friss videós podcastjában ma borról és borászatról beszélgettünk Gál Tibor borásszal.
Szerző(k): Szabó M. IstvánÚjabb boripari vállalkozás ment csődbe, egy családi vállalkozás, amely a koronavírus-járvány alatt még jól prosperált, ennek megfelelően az elmúlt évet még nyereséggel zárta, mielőtt idén lecsapott volna rá a cégek réme: a csőd.
Szerző(k): Komócsin SándorEmelkedni fognak a borok árai, és azt csak találgatják a szakértők, hogy emiatt visszaesik-e a fogyasztás. Az aszály komoly kárt okozott, de szerencsére nem akkorát, mint korábban gondolták.
Szerző(k): Komócsin SándorNem jött létre csődegyezség a hitelezőkkel, így elindult a felszámolási eljárása az Ital Magyarország Kft.-nek - értesült a 24.hu. A cég tartozása közel másfél milliárd forint; ismert borászok és nagybankok futhatnak a pénzük után. A cég csődeljárását a kormány stratégiailag kiemelt jelentőségűnek minősítette.
Szerző(k): Domokos ErikaAz egyre gyakoribb hőhullámok miatt nemcsak a szőlők ideális érési ideje válik mind kiszámíthatatlanabbá, de akár a klímaváltozás okozta tűzvészek füstje mérgezheti a nedűk ízvilágát. Az időjárás kaotikussá válása átformálja a borokat; van, aki már azt állítja, hogy egyre kevésbé tudnak majd átmenni a kóstolási vizsgálatokon.
Szerző(k): Sasvári MarcellAzt, hogy mi a magyar bor problémája - aktuálisan is, tradícionálisan is - sokan, sokféle módon megfogalmazták már. Gyakran ezek az ülésponttal is összefüggésben vannak, de van, hogy azzal is, hogy az illető melyik borvidéket, bort, birtokméretet vagy éppen értékesítési szegmenst tekinti e témában a legfontosabbnak. A Napi.hu friss, videós podcastja ezek közül most egy tüske kibeszélésére vállakozott, amit nevezhetünk tágabb értelemben vett bormarketingnek is, bor biznisznek is, ám a lényeg egy rugó feszítéséről szól. Arról, hogy hogyan kellene ma jól eladni a magyar bort. Apropó is van, mivel az újonnan gründolt Tokaj Hegyalja Egyetem egy éppen ezt a témát felvállaló képzést indít. A podcastunk vendége Fiáth Attila, a Tokaj Wine Business Institute igazgatója.
Szerző(k): Szabó M. István