Lezajlott az általános vita az Országgyűlésben a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény módosításáról, amelyben többek között rögzítenék, hogy az állam által biztosított személyszállítás egyike a legfontosabb közszolgáltatásoknak.
Még augusztusban jelentette be egy ötpontos akcióterv részeként Lázár János, hogy a parlament elé viszik az újonnan kidolgozott személyszállítási törvényt, amelyben a közlekedéshez való jogot állampolgári joggá szeretnék nyilvánítani, és szabályoznák, hogy ezen a területen mi illeti meg minimálisan a polgárokat.
Biztosítanák továbbá a járásközpontból a megyeszékhelyre, illetve a megyeszékhelyről a fővárosba naponta kétszer átszállás nélküli eljutást.
A miniszter a parlamenti vitában elmondta, hogy a cél az, hogy egyfajta „közlekedési alkotmányként” funkcionáló jogszabályt alkosson a parlament, ezzel mindenki számára garantálva a mobilitáshoz való jogot.
Lázár János kiemelte, hogy a magas foglalkoztatottság miatt érdemben változtak meg az emberek utazási szokásai, a többség napközben kénytelen elhagyni lakóhelyét oktatási vagy más szolgáltatások igénybevétele érdekében, illetve a munkahelyére tartva.
Kutatások eredménye azt mutatja, hogy irányonként napi 30 perces ingázás az az időhatár, ami már költözésre bírja az embereket.
A miniszter közölte, a szabályozásnak arra is reagálnia kell, hogy teljesen mások a fővárosi agglomeráció és a vidék játékszabályai.
3155-ből csak 955 települést érint majd a törvényjavaslat a minimális szolgáltatás szintjének szabályozásával, hiszen egyes helyeken nem teljesül az a kívánalom, hogy napi három járatpárral lehessen elérni a járási központot.
Kétezer településen nem kell beavatkozniuk, mert ennél már most jóval többet biztosítanak, napi két járatpárt garantálnak a vármegye központjába, illetve onnan Budapestre.
A miniszter arról is beszélt, hogy Budapest mellett a jövőben Debrecen lesz kiemelt terület, mindkét esetben 75 kilométeres körzetben napi két bejárási lehetőséget biztosítva.
Lázár János a kormányzati törekvések között említette a KRESZ átalakítását, a hazai út- és a vasúthálózat érdemi fejlesztését, valamint a járműállomány megújítását. Ennek része másfél év alatt ezer, többségében magyar gyártású új autóbusz beszerzése, IC-kocsik vásárlása, valamint a mozdonyállomány és a HÉV-park erősítése.
Fontos cél emellett egy olyan vállalati csoport létrehozása, amely a társadalmi igényt ki tudja szolgálni. Ennek keretében összevonják, majd négy céggé szervezik a MÁV-ot és a Volánt, jövőre pedig az eddigitől eltérő módon szervezik a nyári és az éves közszolgáltatást annak érdekében, hogy nagyobb figyelmet fordítsanak az utasok komfortérzetére.
Orbán Viktor bejelentette: egyetlen fillért sem veszítünk, ekkor jöhet az áttörő béremelés
Az ellenzéki kérdésekkel megsorozott miniszterelnök a parlamentben egyebek mellett elárulta azt is, hogy Magyarországnak mire nem lesz pénze belátható időn belül.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Csorba Dániel ingatlanszakértő: 2025-ben nőhet az ingatlanpiac, de 2026-tól nagyon félnek

500 bruttó a kezdőbér, gyors az előrelépés mérnökinformatikus diplomával

500-600 ezres a kezdő bér, ráadásul egy éven belül 30 százalékkal emelkedhet a gépészmérnökök fizetése

Ennyit keresnek az állatorvosok – videó

Zúgolódik a szakma: teljesen használhatatlanok az új munkaegészségügyi szabályok

Döntött a Fitch: kimondták az ítéletet az EU-ról

Alábbhagyott a kezdeti fanyalgás, rákaptunk a palackvisszaváltásra

Hihetetlenül gyors az elhelyezkedés erdőmérnöki diplomával

Deutsch Tamás: Mindent ellepett a rendszerszintű korrupció
