A Napi Gazdaság hétfői számának cikke
Az európai autóeladások immár szokásosnak nevezhető zuhanása mellett továbbra is csak az amerikai és az ázsiai export tartja a lelket a részvényesekben. A tömeggyártók részvényeivel kapcsolatban nem lenne meglepő, ha rendszeresen kapnának meghívót a kivégzőosztag elé, azonban néhány megkérdőjelezhető protekcionista intézkedés vagy teljesen újjáírt stratégia egyelőre megakadályozza az elkerülhetetlent. Az egyetlen pozitív hír a kontinens eladási adatait elnézve a visszaesés ütemének lassulása, egyes optimista hozzáértők már pozitív előjelű számokat is elképzelhetőnek tartanak az év vége felé. Az alapképlet nem változott, e szerint a német luxusgyártók az exportnak köszönhetően mennek előre és egyre jobb eladási adatokat produkálnak, míg a tömeggyártók tovább szenvednek. Az árfolyamokat tekintve szembeötlő, hogy a német részvények már tavaly elindultak felfelé, míg a többiek csak az idei indexcsúcsoknak köszönhetően drágultak − a fundamentumokat elnézve javarészt érdemtelenül. Igazán jó belépési pontot csak elvétve találhatunk.
A BMW várakozáson felüli számokat publikált az első negyedévről, és a legutóbbi eladási adatok is biztató jövőképet sejtetnek. Elsősorban a tengerentúlon okozott pozitív meglepetést a júniusi statisztika, miszerint az amerikai eladások tekintetében megelőzte a Daimlert, köszönhetően a fiatal termékpalettának és a 3-as széria sikerének. A kínai piac hozta a tőle elvártat, immáron a teljes termelés 19,26 százalékát itt értékesíti a gyártó. A kisebb márkák is derekasan helytálltak, ennek köszönhetően az érvényesíthető árrés magas szintje tartósan fennmaradhat. A cég folyamatosan növeli a kutatás-fejlesztési és marketingköltségeit, ez azonban nem veszélyezteti a profitabilitást. A részvény a 67,7 eurós árfolyamán a könyvérték 140 százalékán áll, ami jelentősen meghaladja a szektorátlagot, ugyanakkor a 8,7-es P/E és a 8,5-ös EV/EBITDA érték nem tér el érdemben a szektor átlagától. Az árfolyam eddig már több ízben is sikertelenül ostromolta a 75 eurós szintet, azonban az elemzők rendületlenül kitartanak a 80 euró körüli célár mellett.
A Daimler minden idők legerősebb féléves eladási számait produkálta idén, 694 433 autót értékesített. Az amerikai piacon 11 hónapja tart a növekedés (igaz, csökkenő ütemben), egyedül a Smart-eladások okoznak csalódást. Az utóbbi hónapokban a jobbnál jobb számok már az elemzői várakozások átalakítását igényelték, ezek publikálása nyomán a részvény árfolyama megtáltosodott, és a szektortársaktól eltérően az éves csúcs közelében maradt, jelenleg 49 euró felett van. Ezen a szinten már 10 feletti P/E-ről és 11 feletti EV/EBITDA-ról beszélhetünk, ami a mezőnyben kiugróan magas értéknek számít, így kevesen gondolkodnak további jelentős árfolyam-emelkedésben. A német prémium gyártók számára komoly segítséget jelentene a károsanyag-kibocsátásról szóló rigorózus előírások enyhítése, a választások közeledtével a német belpolitika is aktívabban foglalkozik a kérdéssel. A részvény a jelenlegi hozamszintek mellett kifejezetten vonzó, 4,48 százalékos osztalékhozammal bír. Hosszabb távon jelentős pozitív hatása lehet az EU és az USA között körvonalazódó szabadkereskedelmi megállapodásnak és az így megszűnő importvámoknak.

Ez utóbbi fejleménynek nem a Volkswagen lenne a legnagyobb nyertese, azonban a cég jelenével és jövőjével kapcsolatban továbbra sincs ok az aggodalomra, Szinte mindegyik márkája remekül szerepelt az első félév során, egyes típusok átmeneti gyengélkedését a többi, elsősorban prémium termékek kellően ellensúlyozzák. Az év első felében különösen a Porsche szerepelt jól, de az Audi is szépen teljesített, meglepetésre a többi márka tengerentúli számai kifejezetten gyengének mondhatók. A 154 eurós ár alacsonyabb, mint a könyv szerinti érték és 7,3-as P/E-nek felel meg, 7,1-es EV/EBITDA mellett, így nem meglepő az egyöntetű vételi ajánlás az elemzők részéről 20 százalékos felértékelődési potenciállal.
A tömeggyártók közül a FIAT csupán a Chryslernek köszönheti, hogy fel tud mutatni valamit, hazai piacán szinte halott, az olasz eladások 22 hónapja csökkennek, igaz, most már kisebb ütemben. A részvénytől a piaci szereplők esést várnak, hasonlóan a menthetetlennek tűnő és állami segítségben reménykedő Peugeot papírjaihoz, míg a Renault a Nissannak lehet hálás a javuló tendenciáért és az esetleges túlélésért. A partneri kapcsolatnak köszönhetően a szinergia hatása elérte a 2,69 milliárd eurót, így az összeomló európai értékesítési adatok mellett is van remény némi árfolyam-emelkedésre.
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!
Alfatrader - általános szöveg
Ha forex, akkor AlfaTrader. Magyar ügyfélszolgálat, angol befektetési számla biztonsága.
Ügyfeleknek VIP TraderSzoba tagság.
A cikk a CEMP cégcsoport szolgáltatását is népszerűsíti.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Korlátozták a tej szó használatát a boltokban: vásároljon körültekintően!

Kipécéztek egy hétköznapi tárgyat a légitársaságok: a tiltólistás holmi bárki csomagjában ott lapulhat

Kincsek bukkannak elő a Dunából, annyira sekély a folyó vize - videó

Riasztó jelentést tett közzé a NASA

Zelenszkij mindent cáfol: azt mondja, már be is vetették az ukrán csodafegyvert

Csakugyan nagy az árrés, de nincs extra profit a rendszerben

Elég a vánszorgásból, fel kell végre gyorsítani a budapesti villamosokat

REpont slágerlista: vezet egy magyar sör, követi a hazai ásványvíz, energiaital zárja a sort

Nyűgöt jelentenek a visszaváltós vizes palackok, kár költeni rájuk
