A svéd zenei streamingóriás több piacon is emeli előfizetési díjait, és a magyar felhasználók sem ússzák meg a drágulást:

egyes csomagok jelentősen megdrágulnak, míg mások konstrukciója is változik.

A Spotify tájékoztatása szerint az áremelés elsősorban az Egyesült Államokon kívüli piacokat érinti, több európai országot is beleértve, de a pontos listát nem hozták nyilvánosságra.

Az előfizetők a következő hónapban e-mailben kapnak értesítést a változásokról.

 - írta a hvg.hu azzal, hogy a cég egy példát is megosztott egy meg nem nevezett országból: a prémium csomag havidíja 11 euróról 12 euróra emelkedik.

A Spotify áremelése Magyarországon is érezhető lesz, tapasztalatok szerint:

  • a korábbi 1990 forintos havi díj helyett az új előfizetők már 2190 forintot fizetnek az egyéni csomagért;
  • a hallgatói csomag ára 1090-ről 1190 forintra,
  • a kétszemélyes Duo opció 2690-ről 3090 forintra,
  • míg az alap családi csomag 3290-ről 3690 forintra emelkedik.
  • Fontos változás, hogy a családi csomagban a korábbi 6 helyett már csak 4 fiók tartozik, és ez a konstrukció „Családi 4” néven fut.
  • Akik továbbra is 6 előfizetést szeretnének kezelni, azoknak az új, „Családi 6” csomagot ajánlják, amely havonta 4090 forintba kerül, ez jelentős áremelkedés az alapcsomaghoz képest.

A bejelentésre azonnal reagálva a cég részvényárfolyama 11,5 százalékot esett. A Spotify július 29-én közzétett negyedéves jelentésében arról számolt be, hogy az előfizetők száma nőtt ugyan, de a profit az elemzői várakozások alatt maradt.

A pcwplus.hu cikke szerint

az áremelés hátterében pénzügyi okok is állhatnak.

A Spotify legutóbbi negyedéves jelentésében 4,19 milliárd eurós bevételt közölt, amely elmaradt az elemzők által várt 4,26 milliárdtól. A vállalat emellett 86 millió eurós veszteséget könyvelt el, szemben az előző év azonos időszakában elért 225 millió eurós nyereséggel. A Spotify ugyanakkor reménykedik abban, hogy az iOS és iPadOS alkalmazás májusi frissítése - amely lehetővé teszi a közvetlen vásárlást az alkalmazáson belül - a jövőben javíthatja a pénzügyi eredményeket.