A kiszállítással foglalkozó amerikai óriás, a DoorDash bejelentette, hogy hétmilliárd euróért (nagyjából 2500 milliárd forintért) felvásárolják a magyar piacon is jelenlévő ételkiszállító startupot, a Woltot - írja a Forbes.

A 23 országban jelenlevő, 4000 alkalmazottal rendelkező étel- és az utóbbi időben egyre több áru kiszállításával foglalkozó Woltot 2014-ben Finnországban alapították és nagyon gyorsan megindult a nemzetközi terjeszkedés útján.

A pandémiás időszak egyik nagy nyertese volt az amerikai logisztikai óriás, a DoorDash, amely folyamatos növekedésben van - írja a lap. 

A 2013-ban alapított technológiai cég Amerikában, Kanadában, Ausztráliában és Japánban van jelen, 7000 várost köt össze szolgáltatásaival. Ételkiszállítással kezdték, de egyre több mindent szállítanak, egy okostelefonos applikáción keresztül érhető el a szolgáltatásuk. A tavaly év végén tőzsdére lépő, on-demand kiszállítással foglalkozó DoorDash-nak idén ez a második akvizíciója, összesen a hatodik felvásárlása.

A most záruló negyedévben a DoorDash 1,3 milliárd dolláros forgalommal zárt, ami éves alapon még mindig 45 százalékos bővülés. Profitot viszont nem realizáltak a szeptember végén záródó negyedévben, 101 millió dollár volt a veszteség, nagyjából annyi, mint a megelőző negyedévben.