Az Ernst & Young "Global Insurance Customer Survey" című, 23 országban összesen 24 000 biztosítottat megkérdező globális kutatása szerint, a válaszadók több mint kétharmada proaktívan keres biztosítási terméket következő vásárlása során, a keresés során a legnagyobb szerep az internetnek és a témával foglalkozó blogoknak jut, amelyek száma mostanában megháromszorozódott, de az összehasonlító oldalak népszerűsége is duplájára nőtt.
A kutatásban résztvevők hetven százaléka tervezi, hogy alaposan körülnéz a piacon (főleg internetes eszközök segítségével), mielőtt új élet vagy nyugdíjbiztosítást köt, korábban csak az ügyfelek egyharmada tett így. A trend a magyar piacon is megjelent, az online bróker oldalak népszerűsége jelentősen nőtt, főleg a nem-életbiztosítási termékek esetében.
Kapcsolódó
Az összes régióra vetítve a vevők 65-75 százaléka egyetértett abban, hogy mind az élet, mind a nem-élet biztosítás területén a biztosítók elmaradnak a fogyasztói hűség jutalmazása tekintetében. A kutatásban résztvevők közel 70 százaléka úgy gondolta, hogy a biztosítók szolgáltatási színvonala alacsonyabb más iparágakkal összehasonlítva.
A felmérésből egyértelműen kiderül, hogy a gazdasági visszaesés ellenére az ügyfelek bizalma nem rendült meg a biztosítókban. Az iparág iránti bizalom és elégedettségi index egy 10-es skálán átlagosan 7-es szintet ért el, azonban számos területen fejlődésre van szükség ahhoz, hogy ez az érték ne romoljon. A válaszadók mintegy 75 százaléka hiányolta, hogy meglévő biztosítójuk nem lépett velük kapcsolatba nem-életbiztosításuk lejártakor, míg az európai és amerikai megkérdezettek több mint felénél biztosítójuk egyáltalán nem jelentkezett.
"A hazai piacon csökkenés várható mind az élet, mind a nem-élet biztosítás területén. Minden részterület visszaeséssel számol, ezért a piaci szereplők innovatív termékek kifejlesztésével és bevezetésével igyekeznek megőrizni piac pozíciójukat. Az új üzleti lehetőségek közül kiemelendő a magánegészségügyi biztosítások területe, különösen a 2011 decemberében elfogadott jogszabály nyomán, ami alapján a munkáltatók által fizetett egészségbiztosítási hozzájárulás adó- és járulékmentes.
A válság továbbra is érezteti a hatását, emiatt a megtakarítás jellegű életbiztosítások jelenleg nem népszerűek a piacon" - összegezte az Ernst & Young Üzleti Tanácsadási Szolgáltatások vezető partnere, Nagy István Ottó. "A magyar vásárlók elsősorban a nem-életbiztosítási termékek kiválasztásánál veszik igénybe az internet segítségét. A különféle biztosítási termékek árait és szolgáltatásait összehasonlító online bróker oldalak népszerűsége egyre növekszik, ezáltal ez a piaci szegmens folyamatosan bővül. Ez részben az internet-penetráció fejlődésének is köszönhető, hiszen 2011-ben tíz háztartásból már hat rendelkezett internettel." - tette hozzá.
Az Ernst & Young januárban készített "Európai Biztosítási Szemle" c. elemzésében öt meghatározó tényező talált, amelyet az európai biztosítóknak fontolóra kell venniük ahhoz, hogy sikeresen zárják az idei évet. A szakértők szerint kiemelten fontos a szervezet átalakítása olyan módon, hogy a vállalat gyorsan reagálni tudjon a piaci környezet változásaira. Emellett a stratégiai és működési céljaik eléréshez a cégeknek át kell alakítaniuk belső folyamataikat, valamint pénzügyi rendszereik működését, a magas szintű kockázatkezelés (Enterprise Risk Management - ERM) integrálását kell végrehajtani, amivel hatékonyabban tudják meghatározni a szaporodó és szerteágazó veszélyforrásokat. Ugyancsak külön figyelmet kell szentelni a termékportfolió és a disztribúciós/marketing csatornák átalakítására, hogy az képes legyen követni a fogyasztói piacon végbemenő változásokat.
Legolvasottabb
A szemüveg már a múlté? Zöld utat kapott az új csodaszemcsepp
Nyakunkon a kőkemény válság? Tömeges kirúgási hullám söpör végig a határmenti autógyárakon
Orosz tengeralattjáró a Szicíliai-szorosban: olasz kémrepülőgép figyeli a Krasznadart
Nem kerteltek az elemzők: India felzárkózik, Kína csak 2045 körül előzi meg az Egyesült Államokat
Leállították a karácsonykor eltűnt úszók keresését
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Túl messzire mentünk Moszkvában? 2025 után már nem biztos, hogy van visszaút
Őrületes autókrach: a Toyota, a Nissan és a Honda számai is fájóan megcsappantak