A Temu és a Shein szinte teljesen azonos időben jelentették be, hogy a „világkereskedelmi szabályok és vámtarifák közelmúltbeli változásai miatt” április 25-étől megdrágulnak termékeik az amerikai piacon – írja a BBC.

A kínai vásárlási platformoknak többtízmillió vásárlója van az Egyesült Államokban a rendkívül alacsony árai miatt, még akkor is, ha az ott kapható termékek minősége sok esetben nem mondható prémiumnak. Népszerűségük az Amazont saját hasonló felület étrehozására ösztönözte, melynek eredménye a Haul lett, ahol tavaly november óta 20 dollár alatti termékek vásárolhatók.

Donald Trump azonban beiktatását követően összesen 145 százalékos vámot vetett ki a Kínából érkező árukra. Az amerikai kormány hétfőn azt is közölte, ha az új vámtarifákat hozzáadják a régiekhez, az egyes termékek esetében akár 245 százalékos importterheket is jelenthet.

Ahogyan azt már korábban megírtuk, az Amerikai Egyesült Államok elnöke megszüntette a 800 dollár alatti behozatalra eddig érvényes vámmentességet is, amely nagy érvágás a Temu és a Shein számára, hiszen ennek köszönhették gyors térhódításukat az amerikai piacon. A törvényhozók azonban - politikai oldaltól függetlenül - aggodalmukat fejezték ki korábban, hogy a platformok visszaélhetnek ezzel a lehetőséggel.

Az amerikai vámhatóságok becslései szerint 2024-ben 1,4 milliárd csomag érkezett az Egyesült Államokba a szabály jóvoltából, míg 2013-ban még „csupán” 140 millió.

A vámbejelentések kezdete óta a két kínai applikáció népszerűsége is meredeken esett a legtöbbet letöltött alkalmazások listáján. A Temu az elmúlt két évben folyamatosan az első öt hely valamelyikén szerepelt az amerikai Apple Store-ban, most viszont a 75. helyre csúszott vissza. A Shein a márciusi 15. helyről lett jelenleg csak az 58. legnépszerűbb felület.

Ennek egyik oka lehet a hirdetési költéseik drasztikus csökkenése. A Temu

kikapcsolta az összes Google Shopping hirdetését az Egyesült Államokban


– írta Mike Ryan, a Smarter Ecommerce online hirdetési ügynökség e-kereskedelmi ismeretekért felelős vezetője a LinkedInen.

A Temu napi átlagos költése reklámokra az olyan közösségi oldalakon, mint az Instagram, a YouTube vagy a Facebook 31 százalékot esett az előző havihoz képest az április 13-át megelőző két hétben. Ugyanebben az időszakban a Shein napi átlagos hirdetési költései 19 százalékkal csökkentek a Sensor Tower piackutató cég adatai szerint.

Közleményeikben mindkét platform arra bátorította felhasználóit, hogy még a magasabb árak bevezetése előtt vásároljanak náluk.

Készen állunk arra, hogy megrendeléseik zökkenőmentesen megérkezzenek. Mindent megteszünk, amit tudunk, hogy árainkat alacsonyan tartsuk, és minimalizáljuk az Önökre gyakorolt hatást. Csapatunk keményen dolgozik az Önök vásárlási élményének jobbá tételén.

Most vegyünk még kínai terméket? Drasztikus lépésre szánta el magát az Amazon

Minden jel szerint nem civódik sokat a Trump-vámok miatt az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó amerikai cégóriás: mégsem kérnek Bezosék a kínai árucikkekből. Füstbe mehet az olcsó online vásárlás?Bővebben>>>