Idén szeptembertől a Google szigorú korlátozásokat vezet be az Európai Unióban a legtöbb politikai hirdetésre, az EU 2024/900-as rendeletének megfelelően.

A Piac & Profit arról ír, a vállalat bejelentette, hogy 2025 szeptemberétől kezdve a Google Ad Manager és kapcsolódó termékei nem használhatók ilyen célra: azaz

tilos politikai szereplők által vagy nevében, illetve választást, népszavazást vagy jogalkotási folyamatot befolyásolni célzó hirdetéseket indítani vagy kezelni az EU területén.

A tilalom egyaránt vonatkozik nemzeti és európai politikai pártok, szövetségek, jelöltek, jelenlegi tisztségviselők helyi szintig, kampányszervezetek, vagy épp azok képviselői, akik politikai célokat szolgálnak. Kiterjed az érvénye referendumokra, népszavazási kérdésekre, kampánycsoportokra vagy olyan felhívásokra, amelyek valamely szuverenitással, népszavazással kapcsolatos szavazásra ösztönöznek, illetőleg választásokkal kapcsolatos magatartás befolyásolását célzó reklámokra.

Akad azonban kivétel is: itt olyan hivatalos üzenetek vagy közérdekű közlemények értendők, amelyek kizárólag a választás vagy népszavazás szervezéséről, jelöltekről, részvételről adnak információt, s nem befolyásolják a szavazatokat. Ilyen esetben külön kérelmet kell benyújtani, a Google pedig egyedileg vizsgálja meg, és engedélyezheti az ilyen hirdetéseket.

Hahó, harcosok! – a Meta beszünteti a politikai hirdetéseket

A Facebook anyavállalata októbertől az Európai Unió teljes területén lehetetlenné teszi a politikai, választási és társadalmi témájú reklámok publikálását. A Facebook is érintett. Bővebben >>>