Kimutatásaik szerint 2011-ben érték el az előző rekordot, akkor 207 milliárd utaskilométert értékesítettek. A fejlődés oka a Lufthansa szerint az, hogy nagyobb kapacitású repülőgépeket állítottak forgalomba és növelték a töltöttségi mutatót (load factor). (Az utaskilométer a személyszállítás egyik legfontosabb mérőszáma, egy adott menetrendszerű járaton szállított fizető utasok száma és a járat által megtett kilométerek a szorzata.)

Hozzátették: bár 3,7 százalékkal kevesebb, összesen 1 millió 28 ezer járatot teljesítettek a csoporthoz tartozó légitársaságok (Lufthansa, Germanwings, Swiss, Edelweiss, Austrian), a töltöttségi mutatót mégis sikerült 78-ről 79,8 százalékra emelni, ami a legmagasabb Európában.

A Lufthansával és fapados leányvállalatával, a Germanwings-zel 76 millióan repültek az előző évben, ez 1,4 százalékos javulás, a svájci Swiss légitársaságot 17 millióan választották, ami alig fél százalékos javulást jelent, az Austrian Airlines pedig 11 millió 200 ezer utast fuvarozott, 1,6 százalékkal kevesebbet, mint 2012-ben.

A teheráru-fuvarozással kapcsolatban a Lufthansa közölte: a csökkenő kereslet ellenére sikerült növelniük a gépeik töltöttségi mutatóját 69 százalékra. Összesen 1,7 millió tonna árut szállítottak, 1 százalékkal kevesebbet az előző évinél.