Jim Farley és John Lawler, a Ford vezér-, illetve pénzügyi igazgatója még 2023 elején tesztelt az egyik kínai elektromos autót. A vezetők igen visszafogottan nyilatkoztak a tapasztalataikról. A két felsővezető a Changan Automobile elektromos terepjáróját próbálta ki.
A Wall Street Journal beszámolója szerint a kínai állami tulajdonú autógyártó régóta vállalati partnere a Ford-nak. A tesztvezetés során a két vezetőt sokkolta az élmény: egyre megdöbbentek és le voltak nyűgözve amiatt, hogy milyen sima és csendes a vezetés élménye.
Olyan hüledező mondatok is elhangzottak a szájukból a lap szerint, minthogy korábban még sosem tapasztaltak ilyet, vagy hogy „ezek a srácok előttünk vannak”.
A kínai autógyártók, mint a Szegeden is terjesztő BYD, egyre nagyobb szeletet vágnak ki maguknak a piacból. A Business Insider szerint ennek többek között az az oka, hogy az olyan fejlődő országokban is terjeszkednek, mint Mexikó vagy Brazília vagy épp az olyan délkelet-ázsiai országokban, mint Thaiföld.
Az ABI Research technológiai cég felmérése alapján, ami a lap megbízásából készült, az idei első negyedévben a kínai autógyártók az EV-piac 88 százalékát tették ki Brazíliában és a 70 százalékát Thaiföldön.
USA kontra Kína: két hét múlva élesednek a vámok
Pénteken meredek vámemeléseket vezetett be a kínai importra a Biden-kabinet, ideértve az elektromos autókra vonatkozó 100 százalékos vámot.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon, Redditen vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!