A Coca-Cola és HELL ENERGY árbevétele emelkedett a legnagyobb mértékben a magyar piacon: előbbi 21, utóbbi 25 százalékos növekedést ért el 2024-ben. A kólagyártónál ez 208 milliárd, míg az energiaitalokat forgalmazó vállalatoknál ez 84 milliárd forintot jelent. A  Szentkirályi is közel 38 százalékkal tudta növelni értékesítését, bár kisebb bázisról indulva, 30 milliárdról 41 milliárdra. 

Profit terén is a Coca-Cola és a HELL dominált, előbbi megháromszorozta, utóbbi 28 százalékkal növelte adózott eredményét. A Pepsinél ugyanez a mérték 20 százalékos volt.

Utóbbi azonban jövedelmezőség terén már nem járt sikerrel a többi gyártóhoz képest 2023-hoz hasonlóan 2024-ben is veszteséges évet zárt. A Szentkirályi bár nem zárt veszteséggel a tavalyi évet, de a 2023-as 2,5 milliárdról 1,6 milliárd forintra esett vissza az eredményük – írja az Index.

Foglalkoztatottságban a HELL zárt az élen, mivel 2024-ben 78 százalékkal alkalmazott több munkavállalót 2023-hoz képest. A többieknél minimális volt a növekedés. A HELL bérek terén is az élen járt, ugyanis 2,5 milliárd forinttal költött többet, mint két évvel ezelőtt, a növekedés mértéke 27 százalékos. A Szentkirályinál 21, a Coca-Colánál 6,8 százalékkal emelkedett a juttatásokra fordított érték.

Komoly változás jön a polcokon: erre számítson, ha Pepsit vásárol

Szijjártó Péter Szentkirályon jelentette be, hogy visszatér Magyarországra a népszerű üdítőital gyártása.Erről itt írtunk részletesen >>>