A Coca-Cola arról számolt be kedden, hogy adózott eredménye a március végével záródott három hónapban éves szinten 5 százalékkal, 3,3 milliárd dollárra, részvényenként 77 centre nőtt. Az év első három hónapjában a vállalat egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredménye 73 cent lett, felmúlva az elemzői konszenzusban szereplő 71 centet.

Az első negyedévben a cég bevétele éves szinten alig változott, 11,22 milliárd dollárra csökkent, azonban így is meghaladta az elemzők által várt 11,14 milliárd dollárt.

A vártnál némileg kedvezőbb eredmény az átlagos eladási árak 5 százalékos növekedésének, és az értékesítési volumen 2 százalékos bővülésének köszönhető.

Az idei első negyedévben a Coca-Cola bevétele organikusan számítva

  • Észak-Amerikában 3 százalékkal,
  • Latin-Amerikában 13 százalékkal,
  • az EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) régióban és az ázsiai és csendes-óceáni térségben pedig egyaránt 7 százalékkal bővült.

Az év első három hónapjában összességében az organikus bevételnövekedés 6 százalékos volt éves összehasonlításban.

A vállalat megerősítette az idei évre vonatkozó előrejelzését, miszerint 5-6 százalékos organikus bevételnövekedéssel számolnak.

Újabb kiskereskedelmi láncokra csapott le a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal 2023-ban indított eljárást az egyik legnagyobb hazai üdítőital-gyártóval, és több kereskedelmi lánccal szemben, mivel a gyártó valószínűsíthetően előírta partnereinek, hogy milyen rögzített, illetve minimum-áron árulhatják termékeit. Most a versenyhatóság – előzetes értesítés nélküli rajtaütések keretében – a Spar és Auchan kereskedelmi láncokat is eljárás alá vonta. Erről itt írtunk többet >>>