Pénteki közleményében "teljes mértékben megalapozatlannak" nevezte a Siemens a lap értesülését. "Mi egyáltalán nem osztjuk az idézett adatokra a lap által alkalmazott logikát. Semmi ilyen vagy hasonló bejelentés nem történt" - fogalmaz a közlemény, hangsúlyozva, hogy a stratégiai terv részletei még kidolgozás alatt állnak.
Joe Kaeser, a Siemens vezérigazgatójának egy augusztus eleji befektetői konferencián tett megjegyzéseire hivatkozó csütörtöki cikkében a Manager Magazin arról számolt be, hogy a Siemens működési költségei leszorítása érdekében karcsúsításra készül ügyviteli, jogi és pénzügyi területeken, valamint létszámcsökkentést is tervez.
Kapcsolódó
A Siemens nemrégiben vázolta fel stratégiai tervét jelenlegi öt ipari divíziójának összevonásáról három vállalati egységbe szerkezetének áttekinthetőbbé tétele érdekében. A terv értelmében az éves növekedési ütem és a nyereségráta is egyaránt két százalékponttal javulna középtávon, valamint az egy részvényre jutó nyereség növekedési üteme is felgyorsulna. Pontosabb részletek és leépítési tervek említése nélkül a Siemens akkoriban jelezte azt is, hogy az átszervezés nyomán a vállalatirányítási struktúra is karcsúsodna egyebek között bizonyos funkciók kiszervezésének köszönhetően.
A vezérigazgató elemzőknek adott tájékoztatására hivatkozva a Manager Magazin a Siemens és kínai vállalatok között folyó "legfelsőbb szintű" tárgyalásokról számolt be cikkében a gázturbina üzletágban folytatandó együttműködésről.
A kép forrása: AFP.
Legolvasottabb
A szemüveg már a múlté? Zöld utat kapott az új csodaszemcsepp
Nyakunkon a kőkemény válság? Tömeges kirúgási hullám söpör végig a határmenti autógyárakon
Orosz tengeralattjáró a Szicíliai-szorosban: olasz kémrepülőgép figyeli a Krasznadart
Leállították a karácsonykor eltűnt úszók keresését
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Őrületes autókrach: a Toyota, a Nissan és a Honda számai is fájóan megcsappantak
Vaskos szeletet hasít ki az autóiparból a dél-koreai óriás
Túl messzire mentünk Moszkvában? 2025 után már nem biztos, hogy van visszaút