Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A seattle-i székhelyű kávéóriás nemrég egy sertéshús ízesítésű tejeskávét dobott piacra Kínában a február 10-én kezdődött kínai újévi szezonra. Eközben a Starbucks legnagyobb helyi vetélytársa, a Luckin Coffee sajtízesítésű lattéval aratja le a babérokat.

Különleges csemege

A Starbucks sanghaji Reserve Roasteryje február 5-én jelentette be a sertéshússal ízesített kínálatot a Weibo mikroblog-fiókján, és az italt „a hagyományos újévi szokásokba illeszkedő” kávéként reklámozta.

A limitált kiadású ital, amelynek neve lefordítva
A limitált kiadású ital, amelynek neve lefordítva "Bőséges év sós tejeskávéja", a képen egy szelet nyársra tűzött sertéshússal látható a bögre tetején. Kép: Weibo

Starbucks szerint a kávé az eszpresszó és a Dongpo sertéshús szósz kombinációja, utalva a párolt sertéshúsra, amelyet egy híres 11. századi kínai költőről neveztek el. Ezután gőzölt tejet adnak az italhoz, mielőtt még több sertéshúsmártással meglocsolják.

A különleges kiadású ital ára 68 kínai jüan (9,50 dollár, mintegy 3400 forint) a kínai Reserve üzletekben a helyi média szerint.

A sertéshús ízű kávé vírusként terjedt el a kínai közösségi médiában – főleg azért, mert az emberek arra voltak kíváncsiak, hogy vajon ez tényleg valódi-e. A vélemények elég vegyesek a különleges kávéról.

A Xiaohongshu (Kína válasza az Instagramra) közösségi média egyik felhasználója szerint a tejeskávé furcsán néz ki, de váratlanul finom, „érdekes édes-sós ízzel”, amely a hús és a kávé aromáját ötvözi.

Egy másik Xiaohongshu hozzászóló szerint a különleges kávé undorító. Szerinte olyan íze volt, mint az édesítőszerrel kevert erjesztett babtúrónak – bár a kávé mellé járó sertéshúsdarab ízlett neki.

Egy harmadik felhasználó azt írta, hogy kellemesen meglepte őt a kávé pikáns íze. 

Nos, még a Starbucks is „meglepőnek” írja le az ízt.

Nagy sajtos latte

A Starbucks ital jóval drágább, mint a rivális Luckin Coffee, amely az agresszív kedvezményeknek köszönhetően akár 1,40 dollárba (500 forintba) is kerülhet. A két kávézólánc között éles a verseny. A Luckin Coffee eladásai a tavalyi második negyedévben megelőzték a Starbucksét Kínában – számolt be róla a Business Insider.

Az üzleti portál azt is hozzátette, hogy a Luckin Coffee is büszkélkedhet egyedi kávékészítményekkel, köztük a Nagy Sajtos Lattéval, a Rózsaszín Dinnye Lattéval és a Yuanyang nevű, Hong Kongból származó kávé- és teakombinációval.