Az ázsiai private bankoknak változtatniuk kellene pénzügyi politikájukon, és a strukturált termékek kibocsátása helyett inkább az ügyfelek teljesítményére kellene fókuszálni üzletpolitikájukat, megfelelően képzett ügyfélkapcsolati menedzserek közreműködésével - véli a PwC.

Ha nem így tesznek, akkor nem fognak átvészelni egy újabb válságot - amely márpedig jönni fog, mondta el a Reutersnek Justin Ong, a PricewaterhouseCoopers ázsiai részlegének vezető elemzője a Szingapúrban rendezett világgazdasági csúcson, aki szerint a szektor gyanúsan gyorsan lett túl a válságon. Egy újabb recesszió szerinte soha nem látott mélységbe taszíthatja azokat a pénzintézeteket, amelyek ragaszkodnak az eddigi gyakorlathoz.

Egy júliusban napvilágot látott PwC-tanulmány, amelynek Ong az egyik társszerzője, rávilágít, hogy a gazdag emberek 53 százaléka a maga feje után megy, ha pénzügyi tanácsra van szüksége, amely erősen megkérdőjelezi az ilyen bankokba vetett bizalmat.

A problémák egy része abból fakad, hogy az ügyfélkapcsolati menedzserek, nagyrészt életkorukból fakadóan sem rendelkeznek kellő tapasztalattal, nagy részük 40 év alatti. Nehezíti a váltást az is, hogy az ázsiaiak vonakodnak fizetni a tanácsokért.

Ráadásul, a pénzügyi válság hatására a felsőbb jövedelmi kategóriába tartozó ügyfelek száma 15 százalékkal, míg a vagyonuk mintegy ötödével csökkent az elmúlt évben.

Ázsiában ráadásul, ellentétben a Nyugattal, nincs még nagy hagyománya a pénzügyi-befektetési tanácsadásnak, és a bankok sem igazán ösztönzik e tevékenységet, holott lenne rá igény. Éppen emiatt, Ong szerint számos ügyfél ész nélkül fog kockáztatni annak érdekében, hogy mielőbb visszaszerezze a válság következtében elvesztett nyereséget, ahelyett, hogy felelősen végiggondolná pénzpiaci lehetőségeit. Ami pedig ugyancsak a private bankok jelenlegi gyakorlatának kedvez.