Egy belsős levélben jelentette be a Porsche vezérigazgatója, hogy a márka rég bevált üzleti modellje nem működik a gyorsan változó piaci környezetben, ezért újabb megszorításokra kell készülni – írta a Totalcar. Az e-mail szerint a kínai piac gyenge teljesítménye és az amerikai importvámok együttesen igen komoly nyomást helyeznek a vállalatra.

„Mindez keményen érint bennünket, keményebben mint sok más gyártót" – írta Oliver Blume.

A Porsche a romló eredményeit követően márciusban bejelentette, hogy 2029-ig 1900 állást szüntet meg – a mostani levél szerint még több embertől válnak meg.

A kezdetben jól fogyó Taycan a frissítés ellenére is nehéz helyzetbe került:

  • 2024-ben 49 százalékkal estek vissza az eladásai,
  • az idei első félévben további 6 százalékos mínuszt könyveltek el.

A SUV-szegmensben egy elektromos Cayenne vár bemutatásra, az elektromos Macan jól fogy, de ha fenn akarják tartani vagy növelni az eddigi volument, vissza kell hozniuk a 2026-ban kivezetésre kerülő belső égésű motoros változatot, ám egy új modell fejlesztése évekbe fog telni.

A kitűzött 80 százalékos elektromos arány 2030-ra, Blume szerint már nem reálisak.

A német Porsche autómárka idén már nyolcadik éve világelső a luxus- és prémiummárka szegmensben – áll a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó vállalat éves jelentésében. Annak ellenére, hogy a Porsche megőrizte listavezető helyét, a márka értéke egy év alatt 4,6 százalékkal, 41,1 milliárd dollárra csökkent. Itt olvashat erről >>>