A német Porsche autómárka idén már nyolcadik éve világelső a luxus- és prémiummárka szegmensben – áll a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó vállalat éves jelentésében. Annak ellenére, hogy a Porsche megőrizte listavezető helyét, a márka értéke egy év alatt 4,6 százalékkal, 41,1 milliárd dollárra csökkent.
- A Chanel parfümgyártó a második helyre jött föl, miután a márkaértéke 45,4 százalékkal, 37,9 milliárd dollárra emelkedett.
- Eközben a kézitáskáiról ismert Louis Vuitton a harmadik helyre csúszott le 32,9 milliárd dolláros márkaértékkel, ami 2,1 százalékos emelkedés egy év alatt.
- Az Hermés továbbra is a negyedik helyen áll (+19,4 százalék, 19,9 milliárd dollár).
- A Rolex svájci óragyártó a hetedik helyről az ötödikre jött föl (+36 százalék, 18,8 milliárd dollár).
- A Dior megőrizte hatodik helyét (+18 százalék, 17,3 milliárd dollár).
- A Cartier a nyolcadik helyről a hetedikre (+15,4 százalék, 15,7 milliárd dollár),
- a Ferrari pedig a kilencedik helyről a nyolcadikra lépett előre (+36,3 százalék, 14,4 milliárd dollár).
- Az olasz Gucci ruházati márka az ötödik helyről a kilencedikre csúszott vissza (-23,6 százalék, 11,4 milliárd dollár).
A top tízest a Guerlain francia parfüm és kozmetikai cég zárta (+23 százalék, 7,7 milliárd dollárral), a tavalyi tizenegyedikről lépett föl egy fokot, letaszítva a Tiffany & Co.-t a 11. helyre.
A Brand Finance 50-es listáján
- 15 francia (az összes márkaérték 48,7 százaléka),
- 15 olasz (18,4 százalék),
- 6 svájci (8,3 százalék),
- öt brit (3,5 százalék)
- és négy amerikai (5,8 százalék) vállalat található.
A Porsche az egyetlen német vállalat, de a teljes márkaérték 13 százalékát teszi ki.
A listán szerepel még két japán (23. a SK-II, illetve 45. a Clé de Peau Beauté) és egy spanyol cég (31. a Loewe), az összmárkaérték 1,2 százalékát, illetve 0,6 százalékát adják.
Az 50-es rangsorban egy kínai cég is szerepel, a 35. a Shangri-La szállodalánc két hellyel lejjebb került, mint egy éve, márkaértéke 23 százalékkal, 1,5 milliárd dollárra csökkent az összes márkaérték 0,5 százalékát képviseli.
Épphogy csak nem nézik le a Porschét Kínában
42 százalékkal estek Kínában az első negyedévben a Porsche eladásai, de sok más autógyártó sem örülhet a kínai elektromos autók boomjának. Ez a Sanghaji Autószalonon fényesen megmutatkozott.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb

Letarolta a vihar az országot, Lázár János szerint kritikus órák jönnek

Biztonsági kockázatot találhattak a magyar fegyverbizniszben, ez mindent megváltoztathat

Testkamerát kapnak a bolti dolgozók: ennyire súlyos a helyzet a H&M-ben

Így fullad ki a bulinegyed Budapesten

Durva idők jönnek Ausztriában a mai adatokból kiindulva

Megjelent az ország söre, erre szavazott a közönség

Még egy picit tartson ki, ha tankolni akarna

Folytatódik az adok-kapok: Musk nem teszi kirakatba Trump új üzenetét sem

Káosz a fővárosban – Budapestet is megbénította a vihar
