Az EY könyvvizsgáló és tanácsadó cég friss elemzése szerint
tavaly mintegy 19 ezer munkahely szűnt meg a német autóiparban az : 2024 végén még valamivel több mint 761 ezer alkalmazottat foglalkoztatott az ágazat, egy évvel korábban pedig még mintegy 780 ezret.
Kapcsolódó
Az EY a német szövetségi statisztikai hivatal és a szövetségi munkaügyi hivatal aktuális adatait elemezte a Németországban működő, 50 vagy annál több alkalmazottat foglalkoztató vállalatokra vonatkozóan.
A német autóipar masszív és mindenre kiterjedő válságban van
- kommentálta Constantin Gall, az EY autóipari szakértője a jelentést. Elmondása szerint problémát jelent
- a folyamatos gazdasági válság miatti gyenge kereslet,
- a túlzott költségek,
- valamint a belső égésű motorok és az elektromos autók drága egymás mellett élése,
- miközben az elektromobilitásba történő beruházások nagy összegeket emésztettek fel anélkül, hogy meghozták volna a kívánt piaci eredményt;
- ehhez társul még a kínai piac beszűkülése is a német gyártók előtt.
A gyártóknak jelenleg kihívások sokaságával kell szembenézniük, és ezek egy részét csak saját erőből tudják megoldani. A szakértő szerint ezért idén azt látjuk majd, hogy az autógyártók az ellenálló képességük növelése érdekében masszívan meghúzzák a nadrágszíjat, ez elkerülhetetlenül a foglalkoztatás jelentős csökkentéséhez vezet. Hozzátette:
a tavalyi, viszonylag kis számú létszámleépítés csak a kezdete volt egy fájdalmas, de elkerülhetetlen zsugorodási folyamatnak.
Úgy vélekedett, hogy a vállalatok mostanra egyértelműen felismerték a problémákat, van remény arra, hogy az autógyártók középtávon ismét magasabb árrést érjenek el, ám a pusztán költségcsökkentő intézkedések ehhez nem lesznek elegendők.
Tekintettel a beszállítók közelmúltbeli igen gyenge teljesítményére, a szakértő további jelentős létszámleépítéseket jósolt.
A tanulmány szerint a németországi autóipar forgalma tavaly 5 százalékkal zsugorodott, miután az előző három évben folyamatosan nőtt. A forgalom 2024-ben 536 milliárd eurót tett ki.
A közelmúltban számos neves németországi gyártó és beszállító jelentett be költségcsökkentő programokat. Az elkövetkező években több tízezer munkahelyet kell megszüntetni - legyen szó olyan gyártókról, mint
- a Mercedes-Benz,
- a Porsche
- vagy a Volkswagen fő márkája, a VW.
- Vagy olyan beszállítóknál, mint a Bosch, a ZF, a Schaeffler vagy a Continental.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Mindenhol belenyúl az önkormányzati tisztviselők fizetésébe a kormány, lesz némi emelés

Nagyot kaszált, aki ebbe fektetett: áttörte a plafont

Árgus szemekkel figyel a Nagytestvér, és eligazít, ki hová költözhet

Magyarország felelőtlenül elveszített egy értékes műkincset

Jönnek az oktatással meg az egészségüggyel, pedig a lakhatás fogja felrobbantani a magyar társadalmat

Jön a hétvégi fizetős parkolás

Nagyarányú leépítést jelentettek be Varga Mihályék

Új korszak kezdődik az OTP-nél

Kimaradt egy évszak, hamarosan kezdődik a nyár, harcol a hideg a meleggel
