Az 1000 kilométeres távot 3 óra alatt letudó jármű eléri a 600 kilométer per órás sebességet. (Egy utasszállító repülőgép átlagsebessége 800 km/h).
Kína eddigi leggyorsabb vonata 450 kilométer/órás sebességet képes elérni.
Az úgynevezett maglev vonatoknál a mágneses levitációnak köszönhetően nincs kapcsolat a vonat teste és a pálya között, ez teszi lehetővé a nagy sebességet. A koncepció nem új, de a maglev vonatok megépítése sokáig túl bonyolult és drága volt, annak ellenére, hogy a karbantartási költségeik alacsonyabbak, mint a hagyományos vonatokéi. A kínai mérnökök azonban egy olyan megoldást tudtak kifejleszteni, amelynek köszönhetően nincs szükség rendkívül alacsony hőmérsékletre az elektromágneses tulajdonságok fenntartásához - olvasható a portálon.
Legolvasottabb
A szemüveg már a múlté? Zöld utat kapott az új csodaszemcsepp
Orosz tengeralattjáró a Szicíliai-szorosban: olasz kémrepülőgép figyeli a Krasznadart
Nyakunkon a kőkemény válság? Tömeges kirúgási hullám söpör végig a határmenti autógyárakon
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Ki kell irtani: rémrovar fenyegeti Európát, mindenen végigsöpörhet ez az invazív faj
Leállították a karácsonykor eltűnt úszók keresését
Túl messzire mentünk Moszkvában? 2025 után már nem biztos, hogy van visszaút
Vaskos szeletet hasít ki az autóiparból a dél-koreai óriás
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt