Júliustól egy ideiglenes vám lét életbe a Kínából Európába hozott autókra, a végleges döntést a kérdésben majd csak novemberben hozza meg az Európai Unió. A globális összefonódások miatt azonban az európai gyártók Kínában készülő autóira is vonatkozni fog a büntetővám.
A Totalcar cikke szerint ráadásul még az is nagy kérdés, hogy mi lesz a kínaiak válasza, illetve hogy mennyivel magasabb árcímkék kerülnek a Kínából behozott autókra.
A kínai autók harmadik legnagyobb exportpiaca az Európai Unió az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság után, 2023-ban valamivel több mint 438 ezer elektromos autót exportáltak az európai unió újautó-piacaira. Ezek együttes értéke 9,7 milliárd euró volt (több mint 3608 milliárd forint).
Az ellenkező irányba, az EU-ból Kínába majdnem 11,5 ezer autó érkezett, amelyek összértéke 852,3 millió euró (nagyjából 339 milliárd forint) volt. A Kínában gyártott elektromos autók 20 százalékos részesedést szereztek 2023-ban az uniós piacon, ennek azonban kevesebb mint felét adták csak a kínai márkák. A Kínában készült villanyautók jelentős részét ugyanis európai autógyártók hagyományos márkanevük alatt állítják elő és exportálják Kínából a világpiacra.
Mindezek következtében egy nagyon összetett helyzet állhat elő, az összefonódások miatt az extra vám jelentős problémákat okozhat az európai gyártóknak is. Nem véletlenül kritizálták hevesen az uniós lépést a legjelentősebb gyártók, mint például a Volkswagen, a BMW és a Mercedes vezetői.
Fájnak az európai védővámok, de nem állítják meg a BYD előretörését
A kínai autógyártók többségét komolyan visszaveheti az unió júliusban bevezetett új vámjai, azonban a Szegeden gyárat építő BYD még növelheti is az európai részesedését.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Áll a bál a Shellnél: benzin helyett többen vízzel tankoltak az M7-esen
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje
Kemenesi: ez nem szuperinfluenza
Megtámadták a Rossmannt – nem tudni, mennyi idő, mire helyreáll a világ rendje
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Gigászi kedvezmények várnak a nyugdíjasokra jövőre, ezt nem mindenki tudja
50 milliós lakás havi 70 ezerből? Mutatjuk a trükköt, amiről alig tud valaki!