A feltörés tényét többen a Telex felé is jelezték, aki kezután megkeresték az ügyben az OTP-t. Válaszukban közölték, hogy más, OTP-n kívüli felületekről eltulajdonított felhasználónév/jelszó kombinációkkal próbálkoztak digitális adattolvajok, robotizált módon.

Így pár ezer felhasználói fiókot valóban feltörtek, és a regisztrált e-mail címeket megváltoztatták.

Aggodalomra azonban semmi ok, a pénzintézet szerint az alkalmazásban rögzített bankkártyák CVC kódjainak hiányában nem tudtak a feltört fiókokból fizetési tranzakciókat indítani. Az érintett fiókokat azonnal blokkolták és a helyreállításukról, valamint a szükséges tájékoztatásról hamarosan gondoskodnak.

Hozzátették, a blokkolt felhasználók a bankkártyáikat a Simple rendszerén kívül továbbra is zavartalanul használhatják. Közölték továbbá, hogy a hasonló esetek alapja szerint, ha több digitális felületen ugyanazt a felhasználónév-jelszó kombinációt használják, egy kevésbé védett felületen azt megszerzik az adattolvajok, és máshol is be tudnak lépni vele.

Kiemelték, a Simple feljelenti a bűnözőket és gondoskodik a fiókok visszaállításáról.

Megújuló Simple alkalmazás a 10 éves OTP Mobilnál

Mérföldkőhöz érkezett az OTP Mobilfizetési rendszere: a projekt 10. születésnapját ünnepli. Az évtized szüntelen fejlesztéssel telt, alkalmazkodva az ügyféligényekhez. A részletekről sajtótájékoztató keretében számolt be az OTP Mobil.
Bővebben--->