Nagyjából 15 éve, hogy az internetezésre alkalmas telefont kifejlesztették, pár év múlva már gyorsan terjedt, így a bankokkal szemben is felmerült az igény a felhasználók részéről, hogy immár telefonjukról, bárhonnan intézhessék banki ügyeiket.

Elsődleges digitális csatorna

A bankok sorra hozták létre a mobilapplikációkat, az OTP esetében erre pont 10 éven belül került sor, és mára az alkalmazás az elsődleges digitális csatornává vált a banknál. Az OTP vezette be először az Apple Pay-t, majd fokozatosan minden eszközre és kártyatípusra kiterjedt a telefonos illetve okosórás érintéses fizetési lehetőség.

A fióki ügyintézésnél ugyancsak digitális lett minden folyamat: a dokumentumok aláírása az ügyfelek részéről papírmentesen zajlik. A bank bővítette az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatások körét a hagyományos banki kereteken túl is: többek között megvásárolta a foglaljorvost.hu portált, de ezen túlmenően intézhető vele a parkolás, a tömegközlekedési jegyek, bérletek vásárlása és egyéb funkciók.

Fintech cégként indult

A mobilbank indítását egy fiatal, innovatív csapatra bízták, amivel kockázatot vállaltak, de élen szerettek volna járni az újításokban, nem csak követni a többieket, így rugalmasságra törekedtek. Természetesen eleinte rengeteg gond adódik egy ilyen újonnan kialakítandó rendszerrel, de a kritikák, visszajelzések, az ügyfelek reakciói sokat segítettek a fejlesztésben, az ügyfélbarát megoldás kialakításában.

A bank nem csak régi ügyfélbázisára épít, amit az jelez, hogy rengeteg új mobilbanki ügyfél jelenik meg: ez tavaly félmillió volt, és már idén is 250 ezer új ügyfélnél tartanak. A 10 éves évforduló egyúttal újabb fejlesztést is hoz: a Simple alkalmazást az év végéig újra, naprakészebbre fejlesztik.

SimpleBusiness

Az OTP Mobil tovább lépett a kereskedők, pénzelfogadók irányába is a SimpleBisiness megalkotásával, ahol immár nem csak a bankkártyás és érintéses fizetés lehetséges, hanem QR-kódos is, így a kereskedők a készpénzmentes fizetések széles lehetőségét kínálhatják ügyfeleiknek.

Külföld

A Napi.hu kérdésére, hogy az OTP külföldi leánybankjai számára hogyan tud szolgáltatásokat nyújtani az OTP Mobil, elmondták, hogy sok országban nincs meg az a komoly alapinfrastruktúra, amire a komplex szolgáltatást rá lehet építeni, ugyanakkor komoly törekvés, hogy minél több külföldi kereskedő alkalmazhassa a SimpleBuisness szolgáltatást.