A Napi Gazdaság csütörtöki számának cikke
A boltok jellemzően június végén, július elején kezdik a leértékeléseket, az akciók 30 százaléknál indulnak, ami elérheti a 70 százalékot is, sőt az outletekben 90 százalékos akciókba is bele lehet botlani.
A sajtó néhány éve még kiemelt figyelemmel követte a nyári leárazásokat − mondta lapunknak Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára. Jellemzően mindenki arról számolt be, hogy "idén egy héttel korábban indult a leértékelés". Ha ez így lenne − tette hozzá Vámos −, már az év elejére ért volna a kiárusítás, sokkal inkább érzéki csalódásról van szó. Egy-egy nagy nemzetközi kereskedő programja képes magával rántani a piacot, amitől úgy tűnik, előbb indul a szezon. Idén viszont a nagyok sem csinálnak csinnadrattát, így kissé álmosan indult a leárazás, ami a következő egy-két hét során várhatóan felerősödik. Az évközi vagy a rendszeressé vált hó végi leértékelésekkel a boltosok egyébként kipörgetik az árukészletet, így nem nagyon van mit akcióba tenni a nyári árleszállításoknál. Sőt, a boltosok már június elején pontosan látják, milyen termékből rendeltek többet, amitől igyekeznek megszabadulni és már "előszezonálisan" leértékelik. Aki év közben nem tart akciós terméket vagy nem akciózik, az éhen hal − fogalmazott az OKSZ főtitkára.
A ruházati piac jellemzően nem mutat komolyabb életjeleket, alacsony szinten stagnál, így a fogyasztói környezet se teszi szükségessé, hogy a vezető áruházláncok akciózzanak. Akinek van elkölthető jövedelme, az az akciós időszakon kívül is vásárol, akinek nincs, az nem a márkás termékeket vásárolja, még akciósan sem. Ennek ellenére a nagy márkák bíznak a magyar piacban, kivonulás nemigen volt; aki eltűnt a piacról, az nem volt itt közvetve, csak forgalmazón keresztül. A középmárkák mindegyike erősödött Magyarországon, sőt, némelyik spanyol a nyugat-európainál jóval szűkösebb márkakínálat miatt felülpozicionálttá vált. Kicsit hasonló a helyzet a ruházati középkategóriáknál, mint a bútorpiacon az Ikeánál: ez is jóval magasabban pozicionált nálunk, mint a világ fejlettebb felén.
A ruházati multik bizalmát támasztja alá a Premier Outlets Center is, tájékoztatásuk szerint a nehéz gazdasági helyzet nem zavarja a nagy nemzetközi márkákat abban, hogy bővítsék gyári outlet üzleteiket. A német Mustang Jeans kétszeresére növelte boltját a Premierben, az olasz Geox cipő pedig egyenesen a kelet-közép-európai régió legnagyobb gyári outletjét nyitotta meg idén tavasszal. A legújabb fejlesztést az Olymp jegyzi, amely új márkát is hozott a magyar piacra. A Premier szerint indokolt a velük szembeni bizalom: az értékesítés volumene náluk jelenleg 3,27 százalékkal múlja felül az egy évvel ezelőttit, míg az átlagos költés 4,48 százalékkal javult. Vagyis míg a teljes ruházati piac gyengélkedik, a Premier a válság egyik nyertesének számít.
Legolvasottabb

Újabb hétvégi rémálom a Balatonnál: szinte minden megtörtént, ami rosszul sülhet el

Megvan a fekete doboz, kiderül az utolsó 30 másodperc titka

Egymillió tonna alapanyagot fognak felhasználni az akkumulátorgyárak Magyarországon

Emberi hibára gyanakszik egy veterán pilóta az Air India új katasztrófaelméletében

Merre tartunk? Veszélyben az amerikai, brit és francia bázisok

Egy vagyont érhetnek ezek a telefonok, ha nálunk is lapul egy belőlük

Jobb, ha nem kapcsoljuk be a klímát ebben az esetben: sokkal többet árthat, mint használ

Véres indok: már a magyar bejelentés után két nappal Izrael bombázta Iránt

Lángol az iráni főváros egyik legnagyobb olajraktára
