A Suzuki Vitara és S-Cross egy ideje már a legkelendőbb autók közé tartozik Magyarországon, amellett, hogy ráadásul mindkettő hazai gyártmány.
Akik azonban az elmúlt 5 évben vásároltak ilyet, azoknak jó eséllyel most nem lesznek kellemes napjaik, ugyanis a gyártó visszahívja őket. Hogy pontosan hány autóról is van szó, azt nem tudni, a tulajdonosoknak kiküldött levélben ugyanakkor az áll, hogy „az aktívszén töltettel rendelkező EVAP-tartályban a használat során légrés keletkezhet annak belsejében”, emiatt pedig a tartály hatékonysága csökkenhet.
Kapcsolódó
Ennek következtében a párolgó üzemanyag a levegőbe juthat, ami miatt elképzelhető, hogy a berendezés nem felel meg a műszaki előírásoknak.
Az érintett modellek 2019 és a 2024 májusa közötti gyártására vonatkozik a probléma, vagyis nagyjából minden Esztergomban összeszerelt modellre.
A problémáról az Európai Bizottság honlapján is beszámoltak, amely szerint „a termék nem felel meg a gépjárművek és pótkocsijaik, valamint az ilyen járművek rendszereinek, alkatrészeinek és önálló műszaki egységeinek jóváhagyásáról és piacfelügyeletéről szóló előírásnak”.
A Suzuki most érintett, Magyarországon gyártott modelljeivel korábban is előfordultak hibák, legutóbb idén februárban. Az akkori visszahívási kampányban 4878 jármű volt érintett, Magyarországon azonban csak 269 darab. A vezess.hu-nak a Magyar Suzuki Zrt. akkor azt nyilatkozta, hogy tavaly év végén „bizonyos Vitarákban és S-CROSS-okban a bal hátsó fékcső a gyártás során megsérülhetett, mely a fékhatás csökkenéséhez vezethet.”
Ennél jóval több, mintegy 66 ezer hazai modellt érintett ugyanakkor egy 2022. novemberében elrendelt visszahívás. Akkor a gyengülő fékhatásra hivatkozva hívták vissza a Vitara és S-Cross kocsikat, melyet a hibás fékrásegítő rendszer okozott – írta meg akkor a Totalcar.
A mostani visszahívással kapcsolatban kérdéseket küldtünk a Magyar Suzuki Zrt.-nek, akik cikkünk megjelenéséig nem válaszoltak. A gyártó honlapján ugyanakkor az alvázszám alapján bárki megnézheti, hogy a saját autója érintett-e a malőrben.
Padlógáz a Suzukinál: többmilliárdos gyárfejlesztések
A Magyar Suzuki Zrt. tavaly 161 ezer autót értékesített, ebből 156 ezer az esztergomi gyártósorról gördült le. A teljes gyártás 92,9 százalékát exportálták külföldre, ezek az autók a világ 123 országában találtak vevőre. Az esztergomi termelés mennyisége 2022-es évhez képest 24,3 százalékkal, míg a hazai és exportértékesítés árbevétele 33,9 százalékkal nőtt. A Magyar Suzuki 12.167 autóval és 11,3 százalékos piaci részesedéssel zárta a 2023-as hazai újautó regisztrációs összesítést. Az esztergomi gyártóvállalat mindeközben csaknem 55 millió eurót fordított beruházásokra.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Washington lecsapott európai tisztségviselőkre, Brüsszel azonnal visszavágott
Megkapták a zöld lámpát az amerikaiaktól: helyzetbe kerülhet a Mol
Üzenetet küld az állam a betegeknek: új szabály jön az EESZT-ben, ennek sokan nem fognak örülni
Megmutatjuk 2026 összes szabadnapját – így tervezze a szabadságát
Zelenszkij nyilvánosságra hozta a teljes béketervet, Moszkva azonnal visszavágott
Orbán Viktor beszólt Brüsszelnek és a Tisza Pártnak is: elsöprő győzelmet ígér
Mínuszok helyett hőség: így néz ki a karácsony a déli féltekén – képek
Egy szemet se nassoljon ebből a mogyoróból! Visszahívták ezt a terméket