Bár közelében sem járunk a 2010-es év szomorú statisztikáinak, a biztosítók számára megnövekedett kockázatot hordoz a hektikus időjárás, amivel az idei május−június eddig szolgált. Míg 2012. május másodikán a 33,3 foknak köszönhetően megdőlt a hatvanéves melegrekord, május 18-án már −2 fok alatti minimumértékkel 39 éves hidegrekordot mérhettünk, amit további váratlan lehűlések és esőzések követtek. A Groupama Garancia Biztosító statisztikái szerint a 2010-es 15 776 kárbejelentésnek még nyomába sem érhet, ám a 2011-es 2221 kárjelzésnél az idei május máris kétszer több, összesen 4106 ügyfélbejelentést hozott. A bejelentett kárérték közel 160 millió forintot tett ki, s ezen belül a legkomolyabb egy a villámcsapás másodlagos hatásaként bekövetkezett elektromos berendezésekben keletkezett 1,6 milliós kár volt. (A villámcsapások hatásai jelentek meg egyébiránt a legtöbbször, 783 ilyen bejelentés érkezett a Groupamához.)
Miután a kellemetlen időjárás júniusban is folytatódott, az elmúlt hét eleji viharok nyomán csak a lakásbiztosításban piacvezető Aegon Biztosítóhoz 1585 kárbejelentés futott be a múlt hét közepéig, a társaság összességében 2500 kárbejelentésre számít. Az ügyfelek − jellemzően felülbecsült −- kárbecslései 140 millió forintról szóltak, az Aegon várakozásai szerint ez az összeg 110 millió körüli tényleges kártérítésési értékre "szelidül" majd.
Vereczki András, az Aegon vezérigazgató-helyettese szerint a mind szélsőségesebbé váló időjárás miatt fontos, hogy maguk az ügyfelek is a korábbinál nagyobb hangsúlyt helyezzenek a károk megelőzésére, illetve következményeik mérséklésére − a kis sérülések folyamatos javításával megelőzhető vagy jelentősen csökkenthető a vihar, felhőszakadás által okozott károk mértéke.
A felelősség annak fényében érdekes kérdés, hogy a Generali ügyfelei az otthonuk biztonságát érintően az időjárással összefüggő károkat (és a részben ide sorolható tűzeseteket) egyértelműen a dobogóra helyezték, amikor a háztartásra leselkedő kockázatokról kérdezték őket. A legnagyobb veszélyként megjelölt lopáskárra ugyanakkor a saját háztartásuk esetében lényegében nem számítanak, vélekedésük szerint a lakásban a csőtörés lehet a legvalószínűbb kár. A biztosító által megkérdezett ügyfelek 68 százalékát érte már valamilyen kár, a leggyakoribb esetükben az üvegtörés, a viharkárok és a csőtörés volt.
| Üvegtörés | 1,3 |
| Időjárás | 21 |
| Tűz | 22,8 |
| Csőtörés | 7,7 |
| Lopás | 34,8 |
| Egyéb | 12,5 |
| Forrás: Generali | |
Legolvasottabb
Nyakunkon a kőkemény válság? Tömeges kirúgási hullám söpör végig a határmenti autógyárakon
Orosz tengeralattjáró a Szicíliai-szorosban: olasz kémrepülőgép figyeli a Krasznadart
Újabb véres támadás: mecsetben robbantottak, sok az áldozat
Leállították a karácsonykor eltűnt úszók keresését
Milliárdokért licitált a világ elitje: a fiatalok luxust vettek, a tapasztaltak mesterművekre vadásztak
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Berobbant a nemesfém-őrület: soha nem volt még ilyen drága az ezüst
Előrehozott parlamenti választás lesz – a nyugdíj és az infláció is forró téma