A Euro Telemarketing s.r.o 2013. áprilisától ez év márciusáig a két terméket kommunikációs kampány keretében reklámozta. A reklámok fő üzenetei voltak: a gyors, azonnali hatás, több évnyi fiatalodás ígérete, a hatás időbeli észlelhetősége, fenntartása, továbbá a sejtképződés serkentése és a ránctalanítás ígérete. A reklámokban - ezek mellett - számos alkalommal megjelent a "most csak", vagy a "most" kifejezés, erősítve az érdeklődő fogyasztókban azt az érzést, hogy a termék csak rövidebb ideig érhető el kedvezményes áron.
A GVH megállapította, hogy a Euro Telemarketing s.r.o által becsatolt kutatási anyagok nem feleltek meg a klinikai vizsgálatokkal szemben támasztott kritériumoknak, így nem voltak alkalmasak arra, hogy a hirdetések valóságtartamát alátámasszák. A termékeknek pedig nem volt teljes áruk, azokat végig a kedvezményesnek mondott áron értékesítették.
A versenyhatóság súlyosbító körülményként értékelte azt, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott, valamint azt is, hogy a termék bizalmi jellegű.
A GVH Versenytanácsa - a bírság kiszabása mellett - a fogyasztók érdekeinek védelme érdekében, megtiltotta a jogsértő magatartás további folytatását is.
Legolvasottabb
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Riasztották a járványügyet: visszatért a rettegett kórság a középkorból a magyarlakta városba
Kitört a botrány: korlátozza a „túl sok bukást” a Semmelweis Egyetem
Őrületes botrány a Covid-vakcinák körül: iszonyú, végzetes mellékhatásra bukkantak
Kocsmai stílus a parlamentben, repült a vizespalack is
Orbán Viktor: Vége van
Kuriózum, ahogy gyerek és gyerek között különbséget tesz az Orbán-kormány
Bezárta a kört Brüsszel, Orbán Viktor kívül maradt
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után