A pályázati kiírás szerint a MÁV ÁBE egy gazdasági társasággal szembeni, 100 millió forintnyi (plusz járulékai) követelését 80 millió forint becsértéken értékesítenék, továbbá 17 magánszeméllyel szemben fennálló, 16,4 millió forintos követelését 8,3 millió forintért. Eladnák a biztosító megmaradt számítástechnikai eszközeit is, ezek értékét 12,2 millióra taksálják, a pályázati becsérték 5 millió forint - derül ki a Cégközlönyben megjelent hirdetményből.
A biztosító tevékenységét a PSZÁF 2008 áprilisában függesztette fel, majd néhány hónappal később az engedélyét is visszavonta tartalékhiányra hivatkozva. Több ezer autótulajdonosnak kellett akkoriban új biztosítót keresnie. A csődbe vitt egyesület ügyével, illetve ügyfeleivel kapcsolatban számos peres eljárás van még folyamatban.
A MÁV ÁBE-val szemben bejelentett követelések összértéke 7,2 milliárd forint, a legnagyobb tétel a Magyar Biztosítók Szövetségéé (Mabisz). Ezzel szemben az egyesület vagyona 3,8 milliárd.
A kormány − eleget téve az Alkotmánybíróság határozatának − július elején elkészítette azt a törvényt, amely az egyesület tagjai által okozott károk esetében a kármegosztásra vonatkozó szabályokat tartalmazza. E szerint a MÁV ÁBE volt magánszemély tagjainak 100 ezer, míg a nem magánszemély tagoknak 200 ezer forintig kellene helytállniuk az általuk okozott károkért. Az ezen felüli kárt fele-fele arányban az állami költségvetés és a Mabisz keretében működő Kártalanítási számla, illetve Nemzeti iroda viselné.
Legolvasottabb
Nekimentek az ukránok az orosz "árnyékflottának"
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Már csak Lengyelországban foghatják el Marcin Romanowskit
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Itt az újabb balatoni jégpálya
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél