A közlemény szerint a jogsértéseket a Több mint testőr és A milliomos szakács című adásokban követték el egy szépségápolási termék és étrend-kiegészítő indokolatlanul részletes bemutatásával, illetve egy élelmiszeráruház-lánc logójának hangsúlyos feltüntetésével a szereplők öltözékén.
A testület a burkolt reklám közzétételi tilalmát első alkalommal megsértő Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt.-t 50 ezer forint bírság megfizetésére kötelezte, mert az M1 Itthon vagy! című hazai turisztikai műsorában egy Nógrád megyei családi manufaktúrát jogszerűtlenül népszerűsített.
Közlésük szerint, a hatóság legfrissebb tanulmányában az idei első félév hírműsoraiban előforduló szociális csoportok - civil és társadalmi szervezetek, az inaktívak, fogyatékkal élők, kisebbségek és migránsok - megjelenítését elemezte. Az úgynevezett társadalmi sokszínűség vizsgálatában a legnagyobb változást a migránsok reprezentációja hozta, amelynek esetszáma a megelőző félévekhez képest megtízszereződött, néhány tucatról 522-re ugrott.
A nők szereplése a hírműsorokban a férfiakhoz képest továbbra is csupán egyötödös arányt képvisel - annak dacára, hogy a teljes társadalomban mért arányuk 52,5 százalék.
Legolvasottabb
Elképesztő a csalók legújabb módszere: így olvassák le könnyedén a PIN-kódunkat
Egyre nagyobb gáz van: taktikáznak a magyarok, szorul a hurok Európában
Rátenyerelt a WHO a pánikgombra: szinte pontosan ugyanaz a forgatókönyv, mint a Covidnál
Súlyos teher Magyarország vállain Ukrajna 90 milliárd eurós karácsonya
Súlyos következménye lehet, hogy megduplázták az ingyenes készpénzfelvételi limitet
A szemüveg már a múlté? Zöld utat kapott az új csodaszemcsepp
Katasztrófa az egészségügyben: 32 ezer beteg rekedt a műtők előtt, egyesek 2030-ra kaptak időpontot
Százezrek haltak bele az idén, pedig mindenki azt hitte, hogy irány a Hold
Nyomasztóan kemény évek jönnek az ingatlanpiacon, brutális számokat kellene hozni