Az Opel Flex Motorgyár projektjét 2010 szeptemberében Orbán Viktor miniszterelnök és Reinald Hoben, az Opel/Vauxhall akkori alelnöke közösen jelentette be. A beruházás 5,5 milliárd forintnyi állami támogatásban részesült.
Az alapkövet 2011 márciusában rakták le szintén a miniszterelnök jelenlétében, majd szeptemberben már tető alatt állt a 30 ezer négyzetméteres csarnok, amellyel a meglévő gyártóhelyszínt bővítették ki, helyet adva az új projekthez szükséges gépsoroknak.
Az egyik legfontosabb tényező, amely miatt a szentgotthárdi gyár fejlesztése mellett döntöttek, az a rendelkezésre álló munkaerő magas képzettségi szintje és az eddig végzett színvonalas munka. A tervek szerint a sorozatgyártás 2012 decemberében indul meg az új, flexibilis, azaz többféle típus előállítására alkalmas motorgyárban, idén a négyhengeres középkategóriás, 1,6 literes benzinmotorokkal (MGE) indul a termelés, majd 2013-ban kezdik az 1,6 literes dízel (MDE) gyártását, végül 2014-ben kezdik az 1,4 liternél kisebb benzinmotor (SGE) gyártását. Az új motorgeneráció valamennyi tagja meg fog felelnie az Euro-6-os környezetvédelmi normának.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Éjszakai riadó a NATO-határon: orosz gépek emelkedtek a levegőbe, ez okozta a pánikot
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Újra támad az Ipoly: két határút is eltűnt a víz alatt Nógrádban
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Nincstelenül halt meg az egyik leggazdagabb magyar
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Sürgős riasztás Csernobilból: a dróncsapás után meggyengült a sugárzás elleni védelem