Csupán pár száz külföldről hazaérkező szakember próbált eddig itthon és a szakmáján belül elhelyezkedni a KÉSZ Csoport tapasztalatai alapján. A legtöbben a családjuk miatt tértek vissza Magyarországra, így szerintük most az az ágazat egyik legfontosabb feladata, hogy perspektívát biztosítson és meggyőzze őket az itthon maradásról. A közlemény idézi Vida Tamást, a vállalatcsoport vezérigazgatóját, aki szerint az ágazatnak a maga módján kell most segítenie az ország építését és a gazdaság újraindítását, amelynek fontos pillérei lehetnek a külföldről hazaérkezett szakemberek.
"Az elmúlt hetekben látszik, hogy ahogy világszerte, hazánkban is jól működik a maradj otthon kampány, viszont hasonlóan fontosnak érezzük most a maradj itthon üzenetet is, hiszen akik most hazaérkeztek a járvány miatt, a hazájukban, a családjuk mellett vannak a legnagyobb biztonságban. Nekik szeretnénk bebizonyítani, hogy ezen nem kell feltétlenül változtatniuk, itthon is hatalmas szükség van rájuk" - mondta Vida.
A vállalatcsoport kampányt is indít a hazaérkezett szakemberek meggyőzésre, sőt az elmúlt hetekben már két hazatérő szakmunkás brigádnak - 20 főnek - is volt lehetőségük munkát biztosítani. Szerintük a megfelelő jövedelem, a tiszta foglalkoztatottság és a szakmai kihívás az említett munkaerő megtartásának legfontosabb pillérei.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Újfajta tünetekkel tarol a járvány Magyarországon: kiürültek az osztálytermek

Elképesztő, ami a gázzal történik: fillérekért fűthet Európa?

Boldogok lesznek a románok, ha ezt megtudják

Még nincs vége: a bankunk irányából is csak a drágulás jön

Nem árt ezt tudni, mikor orvoshoz megyünk

Frissítette a KSH az inflációs kosarat: meglepő változások léptek életbe

Ettől sokkot kap: akár 80 forinttal is olcsóbb lehetne a tankolás

Nagyot húzott a kincstár, népszerű az állampapír csere

Figyelem: Nehogy elfogyassza, súlyosan fertőző a népszerű termék
