A Nielsen által mért kilencven élelmiszerkategória a kiskereskedelemnek mintegy 490 milliárd forint bevételt hozott ebben a négyhónapos időszakban.
A legnagyobb forgalmú tíz kategóriában az értéket nézve átlag felett bővült az eladás sörből, szénsavas üdítőitalból és gyümölcsléből.
Mennyiség szempontjából a top tíz kategóriában átlag felett emelkedett a forgalom a húskészítményeknél, a söröknél, a sajtoknál, a szénsavas üdítőitaloknál és a gyümölcsleveknél.
Regionálisan átlag felett, 6-6 százalékkal emelkedett az értékben mért forgalom a Dunától keletre és a délnyugati megyékben a vizsgált időszakban. Átlag alatti, 4-4 százalékos növekedést regisztráltak a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrum mellett északnyugaton.
Az adatok szerint a piaci koncentráció folytatódik: a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek az értékben mért forgalomból már 67 százalékkal részesedtek, míg egy évvel korábban ugyanebben az időszakban 66 százalékkal.
A hagyományos, 200 négyzetméteres és az ennél kisebb boltok értékben mért piaci részesedése 25 százalék volt a vizsgált négy hónapban, egy százalékkal kevesebb, mint egy évvel ezelőtt ugyanebben az időszakban.
Legolvasottabb
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Ilyen lesz a karácsony: költekezés, stressz és sokaknál a hitel is becsúszik a fa alá
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
A szakértők szerint a nagy őrület után jövőre magához térhet a lakáspiac