Tarlós István a közlekedésfejlesztési tervek között a Lánchíd, a budai Váralagút, valamint a Blaha Lujza tér felújításáról és rekonstrukciójáról beszélt.
Tervezik a fogaskerekű vasút felújítását, illetve a vonal meghosszabbítását mindkét irányba, tehát a Széll Kálmán térig és a Normafáig. Az előzetes becslések szerint a Lánchíd és a Váralagút felújítása több mint 18 milliárd forintba, a Blaha Lujza tér rekonstrukciója 1,5 milliárdba, a fogaskerekű vasút fejlesztése körülbelül 23 milliárd forintba kerülne.
Tarlós István elmondta, hogy a három fejlesztési elképzelés megvalósítására azért lesz lehetőség, mert kormányzati engedéllyel hitelt tudtak felvenni fejlesztési célokra az Európai Beruházási Banktól.
Tervezik és szerepel is 50 milliárdos összeggel az európai uniós támogatási listán egy új hulladékhasznosító és iszapégető mű megvalósítása.
Kitért arra is: a 4-es metró kihasználtsága még nem megfelelő, ugyanakkor némi javulásra lehet számítani a párhuzamos felszíni közlekedés ritkítása miatt. A főpolgármester elmondta, a dugódíj vagy behajtási díj bevezetése elkerülhetetlen, mint fogalmazott, ha 2017 végéig nem vezetjük be ezt a behajtási díjat, akkor abból baj lesz.
Legolvasottabb
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat
Nem vicceltek, tényleg a Mol az ország legnagyobb kávézója
Valószínűleg épp most durran ki minden idők egyik legnagyobb tőzsdelufija
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Ennyi pénz hullik a kisgyermekesek ölébe év végén