A BYD ügyvezető alelnöke szeptember 8-án a Müncheni Autószalonon bejelentette, hogy a Dolphin Surf lesz az első olyan modelljük, amit Európában gyártanak majd – írja a Totalcar.

Mint arról mi is beszámoltunk, a tavalyi végén közölte Stella Li, a kínai cég európai vezetője, hogy először a Dolphin és az Atto 3 modelljei fognak legurulni a magyarországi futószalagról, ezt az információt konkretizálta a vállalat Dolphin Surf gyártását bejelentő munkatársa. 

Azért bír kiemelt jelentőséggel az ázsiai óriásnak a magyarországi előállítás, mivel  így kerülhetik meg az Európai Unió kifejezetten Kínából érkező elektromos járműveket sújtó tarifáit. A BYD esetében jelenleg 27 százalék ez a vámtétel.

A másik oldalról az uniós fogyasztónak is előnyös szegedi gyártás, hiszen a helyi előállításnak hála (a vámmentességen túl) a logisztikai és szállítási költségek is alacsonyabbá válnak. 

Az egyik legolcsóbb elektromos kisautó 

Jelenleg 8 millió forint alatt a Dolphin Surf magyarországi ára, ezzel az egyik legolcsóbb elektromos kisautó a hazai piacon

A legfontosabb konkurensek – mint a Renault 5 E-Tech, a Peugeot E-208 vagy a Citroen e-C3 egyaránt – 10-14 millió forint közötti nyitóáron mozognak. Ráadásul a minőség tekintetében is felveszi a versenyt  BYD kisautója az előbbi modellekkel, amit jól példáz, hogy ötcsillagos eredményt ért el az EuroNCAP törésteszten.

A Dolphin Surf tágasabb és inkább a technológiára fókuszáló testvérmodellje Kína egyik legkelendőbb elektromos járművének, a Seagullnak. A jövőben Szegeden gyártott modell 322 kilométeres hatótávot képes menni egy töltéssel és mindössze 22 percbe telik 30-ról 80 százalékra újratölteni a járművet. BYD kifejezetten városi-elővárosi közlekedésre és középtávú ingázásra szánja a Dolphin Surföt.

Kirobbanóan dübörög a BYD kínai piaca, a Tesla a fasorban sincs már

A magyar autópiacra is betörő kínai gyártó látványosan remekel Kínában, továbbra is vezeti a sort az eladásait tekintve. Bővebben >>>