Ravin Jesuthasan, a Mercer tanácsadó átalakítási szolgáltatásainak globális vezetője és a munka jövőjének szakértője a svájci Davosban rendezett Világgazdasági Fórumon beszélt a Business Insidernek, és érintette a Z-generáció munkahelyekkel kapcsolatos problémáját. Jesuthasan szerint ők már másképp viszonyulnak a munkához, mint az idősebbek, mert ez az első generáció, amelynek tagjai nem rendelkeznek nagyobb vagyonnal, mint szüleik vagy nagyszüleik. Ezen túlmenően megtapasztalták az olyan helyzeteket, mint például a COVID-19 világjárvány.
Nem látják ugyanazt a javadalmazást a kemény munkáért. Magánéletük és jólétük rovására mehet, ha a munkát akarják előtérbe helyezni.
A Z-generáció a korábbiakhoz hasonlóan a „dolgozni azért, hogy éljünk” helyett az „életért élni” mellett dönt, mert tudja, hogy kemény munkáért semmivel sem kapnak többet – mondta a szakértő. Ez különösen igaz Nyugatra. Látták a megszegett ígéretek örökségét, ugyanis sok helyen azt ígérték, ha 30 évig dolgozol, meglesz a nyugdíj, az orvosi ellátás, stb. Ma ilyen nincs.
És látták, hogy ezt elveszik szüleiktől vagy nagyszüleiktől.
A Z-generáció végignézte, amint az ezredfordulósok gazdasági nehézségekkel küszködnek, beleértve a többszörös recessziót és a világjárványt is, ami tönkretette a jövedelmükről és a lakástulajdonlásról szóló álmaikat.
A megnövekedett megélhetési költségek, az egekbe szökő lakásárak és a diákadósság megnehezítette a vagyon felhalmozását. Ennek eredményeként számos Z-generáció „csendben felmond" és egy lépést visszalép a munkahelyén, mert tudatában vannak annak, hogy kemény munkájuk lényegében semmit sem érhet.
Jesuthasan szerint a vállalatoknak el kell kezdeniük az emberekkel az egyéni feltételeket kidolgozni, ahelyett, hogy egy mindenki számára megfelelő megközelítést alkalmaznának. Ebbe beletartozik az is, hogy „válogathatnak” például a „jutalomportfólióból” – tette hozzá.
A Z generációsokról sokszor mondják, hogy a munkához való hozzáállásuk csapnivaló.
Egy tavalyi felmérésben a vezetők 74 százaléka mondta azt, hogy ezzel a generációval volt a legnagyobb kihívás dolgozni.
A Z generáció tagjai azonban kudarcokkal néznek szembe a magas infláció és az emelkedő árak miatt. Még kevesebbet vásárolnak, és többet esznek otthon, hogy pénzt takarítsanak meg
– állapította meg a Bank of America egy augusztusi felmérésben.
A fiatal nemzedék tagjai azzal visszavágnak néhány ilyen vádra, hogy nem helyezik előtérbe a munkát, mert stagnálnak a bérek, nem köti le őket a hétköznapi 9-től 5-ig szóló munka, és kiégtek.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Hideg zuhany az ünnepekre: oda a jólét, a „perverz” megszorításokat pedig mind elszenvedjük
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Mínuszban az alkoholbiznisz: háromszor többe kerül, mint amennyit az állam keres rajta
Rendkívüli bejelentés: Leó pápa a Vatikánba hívatta a bíborosokat
Bosszantó: ezért fizet többet a fűtésért, miközben nem is melegszik fel a lakás
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Eltűnik egy fontos jelzés a szupermarketekből, nem árt résen lenni