Az X közösségi média 75 millió dollárt is veszíthet reklámbevételeiből az év végére, mivel több tucat nagy márka szünetelteti marketingkampányait – írja a New York Times alapján a Reuters.

Az X erre válaszul, beperelte a Media Matters médiafelügyeleti csoportot, azt állítva, hogy a szervezet megrágalmazta a platformot, amely szerint az Adolf Hitlert és a náci pártot reklámozó bejegyzések mellett nagy márkák, köztük az Apple és az Oracle hirdetései jelentek meg.

A belső dokumentumok állítólag több mint 200 hirdető céget sorolnak fel, mint az Airbnb, az Amazon, a Coca-Cola és a Microsoft, amelyek közül sokan leállították vagy azt fontolgatják, hogy szüneteltetnék hirdetéseiket a közösségi hálón.

Búcsút intett a Disney Elon Musknak: nácibarátnak tartják

A mesebirodalom felfüggeszti a reklámozást az X közösségi oldalon. Bővebben >>>

Az X szerint 11 millió dolláros bevétel forgott veszélyben, de a szám nem pontos, mivel egyes hirdetők visszatértek a platformhoz, mások pedig növelték a reklámcélú kiadásokat.

A hirdetők szinte elmenekültek X-től, mióta Musk 2022 októberében megvásárolta, és lazította a tartalom moderálását, ami a polgárjogi csoportok szerint a gyűlöletbeszéd erőteljes növekedését eredményezte az oldalon.

A platform egyesült államokbeli hirdetési bevételei legalább 55 százalékkal csökkentek éves szinten Musk hatalomátvétele óta minden hónapban – jelentette korábban a Reuters.

Elon Musk ultimátumot kapott: egy napja van rendet tenni

Thierry Breton, az EU digitális jogokért felelős vezetője figyelmeztette Elon Muskot, hogy tegyen rendet az X-en, korábbi nevén Twitteren az izraeli háborúról terjedő álhírek miatt. Bővebben >>>