A Volkswagen német autógyártó vezérigazgatója szerint az Európai Uniónak fontolóra kellene vennie a Kínában gyártott elektromos járművekre tervezett vámok kiigazítását, hogy ily módon az Európában megvalósított beruházásoknak is teret adjanak.
„Azok, akik beruháznak, munkahelyeket teremtenek és helyi vállalatokkal dolgoznak együtt. Őket a vámok tekintetében előnyben kellene részesíteni”
– hangsúlyozta Oliver Blume a Bild am Sonntag című lapnak adott interjúban.
Az Európai Unió pénteken határozott arról, hogy 15 és 38,5 százalék közötti büntetővámokat vet ki a Kínából importált elektromos autókra. A blokk legnagyobb gazdasága, Németország és a német autógyártók az indítvány ellen szavaztak.
Az új vámok a már meglévő 10 százalékos vámtételekhez adódnak, amelyek már eddig is sújtották az unió részéről a kínai gyártmányú elektromos járműveket.
Az extra vámoknak deklaráltan az a célja, hogy ellensúlyozzák a kínai állami támogatások uniós piacra gyakorolt negatív hatásait, továbbá csökkentsék a kínai és az uniós autóipari vállalatok közötti árkülönbségeket.
Blume viszont úgy fogalmazott:
a döntéssel fennáll a veszélye annak, hogy a kínai megtorló vámok az európai autógyártókat sújtják.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Áramra várnak a CAF-villamosok
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Itthon támadják, Ausztráliában viszont épp átveszik Nagy Mártonék ötletét
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
Jön a következő Gondosóra-kör