A Publicus Intézet Népszava számára készült felmérése szerint a megkérdezettek kétharmada – 67 százaléka – szerint ma már nem elfogadható magyarázat a vasút állapotára a súlyos örökség, a 30 éves hátrány.
Az ellenzéki szavazók körében nem meglepő, hogy elsöprő többségben voltak azok, akik szerint nem költöttek eleget a vasútra, de a kormánypárti válaszadók közül is
- csak 29 százalékuk találta rendben lévőnek a vasúti közlekedésre jutó összeget,
- 40 százalék elégedetlen volt,
- és a kérdezettek mintegy 30 százaléka nem tudott vagy nem akart felelni erre a kérdése.
Pártállástól függetlenül a kérdezettek mintegy fele vélte úgy, hogy a vasúti problémák halmozódása a múlt örökségével, a rossz állapotban lévő pályákkal, vonatokkal magyarázható. Az összes válaszadó:
- közel harmada a közlekedéspolitikát,
- 6 százaléka a MÁV vezetését okolta,
- és csak 1 százaléknyian voltak, akik, akik a vasúti dolgozók felelősségét firtatták.
Probléma probléma hátán.
A kérdezettek
- 30 százaléka állította, hogy szinte minden utazása során akadt valamilyen probléma a vasúttal,
- 23 százaléknyian gyakran találkoztak gondokkal,
- 29 százaléknak ritkán van panasza,
- 15 százalék pedig azt mondta, vonatozásai során soha nem volt gondja.
Arra a kérdésre, hogy melyek voltak a legnagyobb problémák a vasúti közlekedésben, jellemzően a késést, az elavult járműveket, a klíma hiányát vagy meghibásodását és a tisztasági gondokat jelölték meg.
A magyar vasúti közlekedést a kérdezettek 53 százaléka tartja biztonságosnak, harmaduk viszont nem érzi annak ezt a közlekedési formát.
Azonban, ha összességében kellett megítélni a MÁV-ot,
- 47 százalék elégedett, vagy inkább elégedett,
- 46 százalékuk pedig nem, vagy inkább nem.
A vonattal utazók gyakorta kritizálják a MÁV-ot,
- a kérdezettek 45 százaléka úgy vélte, hogy az MÁV árai a szolgáltatás színvonalának megfelelőek,
- csupán 8 százalékuk válaszolta azt, hogy a vasúti jegyek árai magasak.
A megye- és országbérletekkel is elégedettek az emberek.
- 61 százalék szerint jó döntés volt azokat bevezetni,
- 42 százaléka szerint forgalomnövekedését okozott a bérlet,
- 13 százalékuk szerint nem.
Kirúgták a MÁV-HÉV vezérigazgatóját
Nagy Gábor helyét Pál László veszi át, aki a MÁV közlése szerint tapasztalt kötöttpályás szakember. Erről itt írtunk részletesebben >>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Elítéltek Schobert Norbertet, csak most jönnek a százmilliós kártérítési perek

Indul az összeírás, bármikor kopogtathatnak

Áll a bál Németországban: lelepleződtek a Merkel-éra sötét titkai

Elfogyott Németország ereje, ténylegesen leszámolnak a merkeli örökséggel

Annyira kínos lett Elon Musk, hogy minden Teslát eladott az építőipari óriás
Leó pápa olyat tett, amire még Ferenc pápa sem volt képes

Lemondott az amerikai nagykövet, mert nem bírta nézni, hogy Trump az oroszokat támogatja

Ennyi volt: kivonul Magyarországról a légitársaság

Legyen résen, kiterjeszti csápjait az adóhivatal
