Jim Farley, a Ford Motor vezérigazgatója szerdán amerikai törvényhozókkal folytatott megbeszéléseket, miután a héten aggodalmát fejezte ki, hogy a Mexikóra és Kanadára kivetett 25 százalékos vámok lyukat ütnének az amerikai autóiparon és a rivális külföldi autógyártóknak kedvezhetnek.
A vezérigazgató a megbeszélések után tett nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy
Kapcsolódó
a Ford osztja Donald Trump elnök célját, hogy virágzó amerikai autóipart hozzon létre, és várakozással tekint a párbeszéd folytatása felé a kormányzattal és a törvényhozókkal arról, hogyan lehet a legjobban megvalósítani ezt a jövőképet.
Az MTI tudósítása szerint Jim Farley a szerdai találkozó után úgy fogalmazott:
Ha Trump sikerrel jár, ez lehet az egyik legjelentősebb vívmánya.
- Az amerikai elnök hétfőn jelentősen, kivételek és mentességek nélkül 25 százalékra emelte az acél- és alumíniumimportra kivetett vámokat március 4-i hatállyal.
- Múlt héten további 10 százalékos vámot vetett ki a kínai árukra, és hamarosan kölcsönös vámok bejelentésére készül minden olyan országgal szemben, amely vámot vet ki az amerikai importjára.
- Az amerikai elnök korábban 25 százalékos vám kivetését jelentette be a kanadai és mexikói importra, mondván, hogy többet kell tenniük a kábítószer és a migránsok amerikai határon való átáramlásának megállításáért. Néhány határbiztonsági engedmény után Donald Trump március 1-jéig szünetelteti a vámokat.
Jim Farley kedden a Wolfe Research konferenciáján még azt mondta:
Amit látunk, az sok költség, sok káosz; hosszú távon egy 25 százalékos vámtarifa a mexikói és kanadai határon keresztül olyan lyukat fog ütni az amerikai iparon, amilyet még soha nem láttunk.
A cégvezető akkor arra is figyelmeztetett, hogy ha a kongresszus visszavonja az elektromos járművekre vonatkozó ösztönzőket, az munkahelyeket veszélyeztethet, miután a Ford jelentős beruházásokat hajtott végre az akkumulátorgyártásba és összeszerelő üzemekbe Ohioban, Michiganben, Kentuckyban és Tennessee-ben.
A republikánus törvényhozók szerdán két törvényjavaslatot nyújtottak be, amelyek célja az elektromos autókra vonatkozó adókedvezmények visszavonása és az új elektromos autókra 1000 dolláros adó kivetése az útjavítások finanszírozására.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Eltörölnék a Brexitet a munkáspártiak
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Hódít a magyarellenesség? Annyi a támogatójuk, hogy lazán tarolnának a román szélsőségesek, élükön Georgescuval
Már kimondhatjuk, egyre biztosabb, itt biztosan lesz hó karácsonykor
Váratlan fordulat történt a Malév-csőd ügyében - milliárdok érkezhetnek
Remeghetünk 2026 miatt? A kétszámjegyű drágulás éve rúghatja ránk az ajtót jövőre
Végre: óriási mennyiségre szerződhet a Mol a horvát Janaffal
Friss V4-es adatsor – Csehország már célértéken belül, Magyarország még küzd
A fél ország újratervezett, irdatlan mennyiségben mozdultak meg állampapírpénzek