Az európai autógyártóknak még inkább le kell nyomniuk az elektromos autók előállítási költségeit, hogy versenyben maradjanak a jóval olcsóbban termelő kínai gyárakkal – írta meg az Infostart az idei Müncheni autószalonra hivatkozva.

Európa és a földrajzilag hozzá tartozó Nagy-Britannia hatalmas klímavállalásaival az elektromos autógyártás felé terelte a hazai autóipart. Csakhogy, a dízeles-benzines kocsikat sújtó különböző büntetőintézkedések ellenére a fogyasztók nem úgy kapkodják a 0-emissziós elektromos autókat (EV), mint számítottak rá. Az okok között van az autók magas ára és Kína, akik olcsó, fogyasztóbarát verziókat kínálnak.

Fel kell zárkóznunk a költségek terén, a kínaiak egy generációval korábban kezdték el az elektromos autók gyártását

– mondta Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója a Reutersnek.

Ferdinand Dudenhoeffer autóipari elemző szerint a kínaiak világbajnokok az akkumulátor-gyártásában, amelyek az ilyen kocsik költségének 40 százalékát is kitehetik.

Szerinte a Németországban letelepedő kínai akkumulátorgyártók hozzájárulnak az elektromos kocsik költségeinek csökkentéséhez és a politikusoknak gondoskodniuk kell arról, hogy „ne űzzék ki őket az országból ostoba stratégiákkal”.

Hazánk előkelő helyen áll az akkumulátorgyártó országok listájánMagyarország harmadik helyen van gyártókapacitásban a lítium-ion akkumulátorokat gyártó országok ranglistáján a Visual Capitalist és az S&P Global Market Intelligence adatai szerint. Orbán Viktor azt szeretné, ha hazánk akkumulátorgyártó nagyhatalom lenne, amihez a gyártókapacitás növelésére van szükség. A beruházásokat sorra jelentik be – közben a lakosság és az ellenzék tiltakozik. A teljes lista és részletek ITT.