Szintet lépett a verseny a magyar e-kereskedelemben. Az Európai Unió digitalizációs mérőrendszerének friss adatai viszont azt mutatják, hogy a kereskedelem digitális átállása az uniós átlagnak megfelelően halad a magyar vállalkozásoknál. Magyarországon 21,3 százalék az online értékesítő vállalkozások aránya, amivel a tagállamok középmezőnyében van, a 20,1 százalékos uniós átlagot némileg meghaladva – olvasható az Oeconomus elemzésében.

A magyar e-kereskedelmi forgalom továbbra is dinamikusan bővül, 2024-ben 15 százalékot növekedett az előző évhez képest, ezzel elérte az 1945 milliárd forintot. A digitális piacon

Az EU-n kívüli szereplők dömpingáras inváziója és gyors forgalomnövekedése hajtja a magyar e-kereskedelmi piac növekedését, a hazai vállalkozásoknak komoly erőfeszítéseket kell tenniük a pályán maradáshoz.

A magyar és az EU-s vállalkozások realizálták a hazai e-kereskedelmi forgalom 82 százalékát, 1616 milliárd forint értékben, míg az EU-n kívüli szereplők a 18 százalékát, 330 milliárd forint értékben. A Temu  ez utóbbi érték több mint harmadát vitte el, 120 milliárd forint forgalmat ért el Magyarországon, és több mint 1,8 millió vásárlót szerzett.

A hazai vállalkozásoknak a túléléshez és növekedéshez tempósabb digitalizációra, adatvezérelt működésre, a szolgáltatási szint emelésére és külpiaci terjeszkedésre van szükségük.

A kormányzat célzott támogatási programokkal igyekszik segíteni a piaci szereplőknek a versenyképességük megőrzésében és javításában:

  • A kisvállalkozások digitális láthatóságának fejlesztésében, a saját webshopjuk kialakításában a 2025 februárjában indított „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” program nyújt támogatást.
  • A szintén a Demján Sándor Program keretében meghirdetett beruházásélénkítő-, exportösztönző- és tőkeprogramok is érdemi segítséget jelenthetnek a kkv-knak a fejlett digitális technológiák integrálásában.