Az Egyesült Államokban a személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek átlagos kora az idén rekordmagasra, 12,5 évre emelkedett  — derült ki az S&P Global Mobility gazdaságkutató intézet hétfőn közzétett adataiból.

Az S&P Global Mobility hétfői jelentése szerint

az amerikaiak egyre tovább használják meglévő járműveiket, amelyek átlagos kora éves szinten több mint három hónappal emelkedett, ez volt a 2008-2009-es recesszió óta a legmagasabb éves növekedés.

Az eredmény az új járművek kereskedői készleteinek ellátási nehézségek miatti kínálati korlátait, valamint a magasabb inflációból és kamatokból eredő fogyasztói keresletcsökkenést tükrözi az S&P Global Mobility gazdaságkutató intézet szerint. Az amerikai járművek idei 12,5 éves átlagos kora magában foglalja a személygépkocsik átlagos korának 3,8 százalékos éves szintű növekedését 13,6 évre, valamint a könnyű teherautók, SUV-k és crossoverek átlagos korának 1,7 százalékos emelkedését 11,8 évre.

A tanulmány készítői szerint azonban hat év növekedés után 

a következő évben várhatóan csökkenni fog az amerikai járművek átlagos kora, mivel a növekvő kínálat és a fellendülő kereslet 14,5 millió fölé emeli az eladott új járművek számát az idei évben.

A regisztrált új akkumulátoros elektromos járművek száma éves szinten 58 százalékkal, közel 758 ezerre ugrott tavaly, a jelentős eladásbővülés viszonylag alacsonyan tartja az elektromos járművek átlagos korát.

Az elektromos járművek nagyobb százalékban hagyják el a járműállományt, mint a belső égésű motorral hajtott járművek, a 2013 és 2022 közötti 10 éves időszakban az akkumulátoros elektromos járművek 6,6 százalékát vonták ki a forgalomból, ugyanebben az időszakban az S&P szerint a belső égésű motorral szerelt járművek mindössze 5,2 százaléka hagyta el a járműállományt.    

Az Egyesült Államokban 2013 és 2022 között bejegyzett közel 2,3 millió akkumulátoros elektromos jármű közül az S&P jelentése szerint 2,12 millió még forgalomban van, az aktív járművek átlagos kora idén 3,6 évre csökkent a tavalyi 3,7 évről. Ez a szám 2017 óta 3 és 4 év között mozog — közölte az S&P Global Mobility.

Az S&P Global Mobility jelentése szerint idén január elején összesen több mint 284 millió jármű közlekedett az Egyesült Államokban, némileg több a tavalyi 283 milliónál. Az S&P adatai szerint az Egyesült Államokban tavaly regisztrált új járművek 78 százaléka crossover, teherautó vagy SUV volt.

Hova tűntek az elektromos autók a kereskedésekből?

Egyre több autógyártó nem tud elektromos kocsikat szállítani a kereskedésekbe a gyártási ellátási hibák miatt. De még így is megéri várni az új járművekre. Bővebben>>>