Az év elején a Vodafone 9,4, a Telekom és a Yettel 14,5 százalékkal emelte a díjait. Ezt a magyar jogszabályok lehetővé is teszik, mivel a távközlési cégek visszatekintő árazást alkalmazhatnak, azaz beépíthetik az áraikba az előző év inflációját. A Digi is mintegy 70-100 százalékkal emelte meg az árait.

A G7 a Magyar Nemzeti Bank júniusi elemzésére hivatkozva azt írja, hogy elsősorban a versenyhiány miatt következett be az áremelkedés.

A jegybank megjegyzi, hogy olyan elemek is beépülhetnek az áremelési technikával, amelyek kevésbé érintik az ágazatot, emiatt pedig lényegében gerjeszti az inflációt a távközlési áremelés.

Ehhez képest a 4iG Nyrt.-be beépülő Vodafone néhány napja közölte: márciustól 15,4 százalékkal emeli az előfizetői díjakat.

Egy 2021-es, az Európai Bizottság számára készített jelentés szerint az uniós átlagnál alacsonyabb a vezetékes szélessávú szolgáltatások ára Magyarországon.

Ugyanakkor a vezetékes és mobilcsomagok, valamint a mobil szélessávú szolgáltatások az átlagnál többe kerültek.

Jellemezte a magyar piacot az Uniós átlag képest az is, hogy inkább csak belépő szinten nyújtottak a cégek olcsó szolgáltatást, valamint nálunk nőttek leginkább a kommunikációs költségek a térségben, Lengyelország mellett.

Most már biztos, kiderült a Vodafone új neve

Több kulcspozícióban is személycsere történik szeptember 1-től a 4iG csoportban. A vállalat integrációja felgyorsítására koncentrál. Az új itthoni márkanevet is bejelentették.
Bővebben--->