Németországban és az európai piacain a Nestlé egyelőre nem lát esélyt az árak csökkenésére. A világ legnagyobb élelmiszergyártó vállalata közel 10 százalékkal emelte az árait az év első felében – derül ki a svájci társaság legújabb jelentéséből.
Szerző(k): EconomxTöretlen a saját márkás termékek népszerűsége, amely a kedvező áraknak és a magas minőségnek köszönhető. A Lidl ezért kiemelt figyelmet fordít a kizárólag a diszkontlánc üzleteiben kapható termékekre, amelynek kínálata folyamatosan igazodik a vásárlók gyorsan változó igényeihez.
Szerző(k): EconomxÉrzékelhetően csökkentek január óta a megélhetéssel összefüggő költségek. Az élelmiszerek ára és a rezsikiadások érdemben mérséklődtek, miközben az áremelkedés sem tűnt el: drágultak a mosó- és tisztítószerek és az állateledelért is jóval többet kell fizetni, mint az év elején.
Szerző(k): Nagy KristófNagy a dilemma a Balatonnál: két gombóc fagyit együnk, vagy igyunk egy sört ugyanannyiért? És ez még csak az ebéd utáni levezetés. Drága dolog lesz az idei balatoni strandolás. Mutatjuk az árakat.
Szerző(k): Hercsel AdélMegállt májusban az élelmiszerek árának emelkedése, miközben sok közkedvelt termék ára hónapok óta csökken. Egy átlagos bevásárlás májusban már kevesebbe került, mint januárban. Az elmúlt hónapokban elsősorban már csak a szezonális élelmiszerek, leginkább a zöldségek ára nőtt.
Szerző(k): Nagy KristófA drága primőr termények árain hüledezve egyre többen kacérkodnak az önellátás gondolatával. Nemrég a koronavírus-járvány idején valóságos exodus indult a városokból, az ingatlanpiacon keresetté váltak a kertes házak, hobbikertek. Napjainkban pedig az orosz–ukrán háború és az annak nyomán kialakult energiaválság okozta áremelkedés miatt értékelődött fel a kertek jelentősége. Friss zöldséget termelni azonban manapság már saját kert nélkül, nagyvárosi körülmények között is lehetséges.
Szerző(k): Sánta AndrásÚjabb kockázatra derült fény: a 2030-ig tervezett vegyszertilalommal Brüsszel lenullázhatja az Európai Unió mezőgazdasági termékeinek nemzetközi kereskedelmét.
Szerző(k): Nagy KristófA hazai átlagos infláció mértékét meghaladó élelmiszer-drágulás hatással volt a hitelkártyás ügyfelek vásárlási szokásaira. Abban nincs változás, hogy továbbra is az élelmiszerekért fizetnek a leggyakrabban ezen a módon, a vásárlások gyakoriságában és értékében azonban már erőteljes volt az elmozdulás.
Szerző(k): Varga CsengeNövelték forgalmukat, ezzel megközelítették a járvány előtti szintet a legnagyobb hazai sörgyárak 2022-ben. A sör az államnak is jó biznisznek bizonyul, a leuralt hazai sörpiac vesztesei pedig továbbra is a kisüzemi főzdék és a fogyasztók.
Szerző(k): Nagy Kristóf