szokások

01.
02.
15:22
Az újévi fogadalmak kegyetlen buktatói

Az újévi fogadalmak kegyetlen buktatói

Egy általánosan elterjedt nézet szerint 21 napra van szükség ahhoz, hogy egy új szokás rögzüljön, de ez nem biztos, hogy így van egy újabb kutatás szerint.

Szerző(k): Horváth Tibor
12.
19.
21:14
A lakosság jelentős része már ősztől kuporgat a karácsonyra

A lakosság jelentős része már ősztől kuporgat a karácsonyra

A karácsonyi menükkel és ajándékokkal járó kiadások kigazdálkodása érdekében a 18 év feletti, bankszámlával rendelkező magyar lakosság 38 százaléka előre félretesz, ezen belül 56 százalékuk már ősszel kezdi a spórolást.

Szerző(k): Economx
08.
21.
12:04
Tőlünk nem is olyan messze szűz feleséget vásárolhatnak maguknak a férfiak

Tőlünk nem is olyan messze szűz feleséget vásárolhatnak maguknak a férfiak

Bulgáriában az ortodox roma közösség tagjai menyasszonypiacokon keresnek párt lányaiknak. A férfiak gyakran nagy összegeket kínálnak az arákért, de ma már a lányoknak is lehet beleszólásuk a párválasztásba.

Szerző(k): Eisenkrammer Nóra
08.
21.
08:58
Semmit sem csinálunk úgy, ahogy eddig: nagyot változtak a magyarok utazási szokásai

Semmit sem csinálunk úgy, ahogy eddig: nagyot változtak a magyarok utazási szokásai

Miután egymásnak ellentmondó hírek érkeztek a nyár folyamán arról, hogy a gazdasági nehézségek miatt milyen nyaralást terveznek az emberek, kiderült, az úticélok tekintetében kisebb átrendeződések történtek, de az utazási módok, a szállodabesorolások, az ellátás mértékének igénye is jelentősen megváltozott.

Szerző(k): Economx
05.
04.
17:32
Az infláció hatása: jobban elhanyagoljuk magunkat

Az infláció hatása: jobban elhanyagoljuk magunkat

A szárnyaló infláció ellenére ugyanannyi gyógyszert és okostelefont vásárolunk, inkább az a ruházatunkon és az utazásokon spórolunk. Kevesebbet költünk egészségügyi szolgáltatásokra, számítógépre, cipőre, ruhaneműre és szépségápolásra is.

Szerző(k): Horváth Tibor
04.
08.
04:35
Másfél millióan vannak, és az utcára sem mennek ki a Covid óta

Másfél millióan vannak, és az utcára sem mennek ki a Covid óta

Japánban csaknem másfél millióan élnek magányosan, a külvilágtól elzárva; a japánul hikikomorinak nevezett emberek körülbelül 20 százaléka a világjárvány után zárkózott be, és azóta is ragaszkodnak a pandémia idején megszokott életükhöz.

Szerző(k): Eisenkrammer Nóra
03.
22.
11:52
Minden negyedik magyar óvodás tévét néz késő este

Minden negyedik magyar óvodás tévét néz késő este

Az NMHH kutatása szerint a középiskolások tévéznek a legkevesebbet, az óvodás és kisiskolás korú gyerekek viszont naponta 3 óránál is hosszabb ideig ülnek a készülék előtt. Este 10 órakor minden negyedik óvodás korú gyemek még nézi a tévét.

Szerző(k): Horváth Tibor
12.
31.
07:07
Hagyomány, babona és egészséges étkezés – ezek is, de leginkább a gazdagságra való vágy tartja az ünnepi asztalon a lencsét

Hagyomány, babona és egészséges étkezés – ezek is, de leginkább a gazdagságra való vágy tartja az ünnepi asztalon a lencsét

A szerencsében való hit mellett a táplálkozási szakemberek azt mondják, egész évben fontos lenne, hogy a szervezetre gyakorolt jótékony hatásai miatt a táplálkozásunk állandó szereplője legyen a lencse. Magyarországon mégis szinte csak egyetlen megyére korlátozódik a növény termesztése.

Szerző(k): Sz.Horváth Zsolt
12.
21.
09:31
A magyar téli utazók többségét nem zavarja a giccses karácsonyi zene

A magyar téli utazók többségét nem zavarja a giccses karácsonyi zene

A magyarok közel 28 százaléka megy külföldre télen, egy hatoda még nem tudja, hogy utazik-e a következő hónapokban az országhatáron túlra, 55 százaléka pedig nem tervez télen külföldre utazni – mutatják a cseh utazási technológiai vállalat, a Kiwi.com friss reprezentatív kutatásának adatai. A fiatalok körében kiemelkedik a külföldre utazók aránya: minden harmadik 18-29 év közti válaszolta, hogy felkeres ezen a télen egy külföldi desztinációt.

Szerző(k): Horváth Tibor
11.
29.
08:43
Puritán Black Friday vagy utánunk az özönvíz?

Puritán Black Friday vagy utánunk az özönvíz?

Hogyan hatott az energiaválság, a felpörgő infláció és a háborús helyzet a hazai vásárlásokra? Szegényesebb lett a Black Friday is ebből kifolyólag? Ezekre a kérdésekre adott választ a Napi.hu videós podcastjának vendége, Szeles Péter, a Reacty Digital üzletfejlesztési igazgatója.

Szerző(k): Szabó M. István, Horváth Tibor

A neobankká válás útján a HPE-vel (x)

Előfizetéses informatikai szolgáltatásokkal tesz nagy lépést a neobankká válás útján a Fizetési Pont cégcsoport.