A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei kérik a kormányt az új kata-törvény átgondolására, mert negatív dominóhatást idéz elő a kommunikációs iparágban is - adta hírül a szervezet.
Szerző(k): Domokos LászlóNövekedett a magyar média- és kommunikációs piac abszolút értékben tavaly, a járvány erőteljes jelenléte ellenére, a magyar médiaköltések egyharmada a globális digitális szereplőknél csapódott le - közölte a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a társszövetségekkel, partnerekkel közös közleményben.
Szerző(k): Szepesi AnitaA héten egymás után jöttek a Putyin országát egyre jobban korlátozó nemzetközi szankciók, de ezek mellett, a magáncégek is igyekeztek nyomást helyezni az orosz kormányra. A legnagyobb reklámkereskedőnek nem kis piaci kiesést jelenthet az ország elhagyása, de úgy látszik mostanra náluk is betelt a pohár.
Szerző(k): Sasvári MarcellHavonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanács tanulmányából.
Szerző(k): Rácz GergőA videojáték-ipar vezető szereplői elsőként kötöttek partnerséget egy amerikai reklámcég tulajdonában lévő új platformmal, így zöld utat kaphatnak a PC-s és konzolos játékokba integrált hirdetések. Az EA cáfolja, hogy szerződést kötött.
Szerző(k): Nagy MartinMiközben a koronavírus-járvány az egész üzleti világot felkavarta, komoly változások is zajlanak a hirdetési iparban. A közelmúltban még az olyan jogszabályváltozások okoztak fejfájást a cégvezetőknek, mint a GDPR vagy az elektronikus hírközlési adatvédelmi irányelv (ePrivacy), most egy újabb jelentős változás lóg a levegőben: a "sütiapokalipszis". Két éven belül ugyanis a harmadik féltől származó sütik (cookie-k) el fognak tűnni, ami óriási fenyegetést jelent a reklámcégekre nézve. Mit kezd ezzel a helyzettel a piac egyik meghatározó szereplője, az internetes közönségméréssel foglalkozó lengyel kutatócég, a Gemius? Többek között erről mesélt a Napi.hu-nak adott interjújában Lukas Vinkler üzletfejlesztési menedzser, aki a magyarországi terveikről is beszélt.
Szerző(k): Szabó ZsuzsannaA reklámszövetség szerint a teljes kommunikációs iparág 148,8 milliárd forintos visszaeséssel számolhat az idén.
Szerző(k): Rácz GergőA járványhelyzet okozta megnövekedett képernyőfogyasztás újabb fordulatot hozott az amúgy is folyamatos változásban levő magyarországi reklámpiac számára. Már a kampánytervezésben is érdemes a reklámpiacnak a kisebb költségvetést igénylő, de heti szinten gyakorlatilag azonos sokaságot elérő online hirdetések felé fordulnia. Az új trend az, hogy már nem médiatípusok alapján kell választaniuk a piaci szereplőknek – a képernyők egyre közelebb kerülnek egymáshoz a reklámkampányok szempontjából is.
Szerző(k): Szabó Dániel