konténer

04.
01.
11:51
Az orosz szankciók betartásánál kezdődik a gazdasági válság

Az orosz szankciók betartásánál kezdődik a gazdasági válság

Rotterdam kikötőjében egyre nagyobb gondot okoz az Oroszországgal szembeni szankciók betartása, ugyanis óriási mennyiségű árut kell átvizsgálni, hogy kiszemezgessék közülük azokat, amelyek Oroszországba tartanak.

Szerző(k): Komócsin Sándor
03.
10.
09:33
Az Adria közelebb kerül Budapesthez

Az Adria közelebb kerül Budapesthez

Megkezdődött a Metrans logisztikai vállalat zalaegerszegi terminálberuházása, ami segítséget fog nyújtani az adriai-tengeri kikötőkbe érkező konténerek eljuttatásához Magyarországra és tovább.

Szerző(k): Komócsin Sándor
03.
01.
16:39
Leállítja az oroszországi szállítmányozást a világ legnagyobb konténerfuvarozója

Leállítja az oroszországi szállítmányozást a világ legnagyobb konténerfuvarozója

A Maersk hajótársaság leállítja a konténerforgalmat Oroszországgal - jelentette be a cég. A világ legnagyobb konténerszállító vállalata már minden orosz kikötőbe tartó és onnan induló teherhajójáratát leállította. Csak a humanitárius szállítmányok jelentenek kivételeket.

Szerző(k): Szabó Dániel
02.
07.
16:31
Már több a konténerhajók forgalma, mint a járvány előtt, de vannak fennakadások

Már több a konténerhajók forgalma, mint a járvány előtt, de vannak fennakadások

Növekedett januárban a konténerhajók világkereskedelmi forgalma a kieli IfW gazdaságkutató intézet szerint, a volumen már meghaladja a válság előtti szintet, de a folyó szállítások 11 százalékát akadályozza még mindig a torlódás.

Szerző(k): Szász Péter
02.
03.
18:28
Zátonyra szaladt a világ egyik legnagyobb konténerhajója

Zátonyra szaladt a világ egyik legnagyobb konténerhajója

A Németországhoz tartozó Wangerooge sziget partjainál sodródott zátonyra a gigantikus Mumbai Maersk - írja a vg.hu.

Szerző(k): K. Kiss Gergely
12.
19.
11:48
Megroppant a szállítmányozás, 2024-ig minden termék folyamatosan drágulhat

Megroppant a szállítmányozás, 2024-ig minden termék folyamatosan drágulhat

Ahogy egyes szűk keresztmetszetek kezdenek megszűnni a szállítmányozásban, úgy mások épp csak most alakulnak, ami azt jelenti, hogy a járvány utáni gazdaság "nem fog egyhamar visszatérni a normális kerékvágásba". Egyes szakértők szerint 2024-ig bizonyos kikötőkben konténerből nem lesz elég, máshol emberből. Eközben a fogyasztók csak figyelhetik az emelkedő árakat. A nagy és az olyan kisebb gazdaságok, mint amilyen a magyar is, rekord inflációs spirálba került.

Szerző(k): Szabó Dániel
11.
12.
09:14
Az egész világ megbénul tőle, de egy cégnek tízszeres profitot hozott

Az egész világ megbénul tőle, de egy cégnek tízszeres profitot hozott

A Hapag-Lloyd német konténerszállító társaság pénteken nettó nyeresége több mint tízszeresére emelkedett az első kilenc hónapban. A szállítási kapacitások szűkössége és a növekvő szállítási volumenek az egész világkereskedelem számára kihívást jelentenek, fokozzák az inflációt is. Viszont a társaság nagyon jól jön ki a keresletből.

Szerző(k): Szabó Dániel
11.
05.
07:08
Ott tartunk, hogy mindenféle áremelkedés "eladható" az embereknek

Ott tartunk, hogy mindenféle áremelkedés "eladható" az embereknek

A nemzetközi konténerhajózást mesterségesen szűkített kapacitások és mesterségesen magasan tartott fuvardíj szintek jellemzik, amelyeknek közgazdasági alapja nincsen. A pandémia kitörését követően a logisztikai láncok sérülése inflációs hisztériát generált a globális kereskedelemben, ennek folyományaként sokkal könnyebb lett bármiféle áremelkedést elfogadtatni a fogyasztókkal. A helyzet haszonélvezői nemcsak a hajózási társaságok, hanem gyakorta a kereskedelmi cégek is, hiszen a logisztikai költségek emelkedése sok esetben hamisan épül be a végfogyasztói árakba - állítja Szalma Botond, a Mahart egykori vezérigazgatója.

Szerző(k): K. Kiss Gergely
10.
29.
11:33
Új jóslat született: 2023-ig eltart a káosz

Új jóslat született: 2023-ig eltart a káosz

Az egyik nagy tengeri konténerszállítmányozó cég vezére szerint kormányzati beavatkozás nélkül még tovább tart a világ szétzilált szállítási, logisztikai rendszerének rendbe tétele. Kollégái általában úgy vélik, hogy 2022 második felére normalizálódhat a helyzet, ám lehet, hogy ez a várakozás túlságosan optimistának bizonyul.

Szerző(k): Komócsin Sándor
10.
19.
07:08
A megszokottnál jóval nagyobb árzuhanás jöhet karácsony után a boltokban, íme az okok

A megszokottnál jóval nagyobb árzuhanás jöhet karácsony után a boltokban, íme az okok

A nemzetközi szállítmányozás lelassulása most már túlmutat a pandémián, ami pedig ellátási nehézségeket, áremelkedést hozhat a fejlett világban és hazánkban is az ünnepi bevásárlási roham idején. De mi történik akkor, ha a kereskedőkre csak megkésve, karácsony után zúdul rá az a hatalmas mennyiségű áru, amely sokáig a kikötőkben és a logisztikai központokban vesztegelt? Biztos forgatókönyvek nincsenek, de érdemes számolni a jelentős túlkészletekkel.

Szerző(k): K. Kiss Gergely