Megkezdődött a Metrans logisztikai vállalat zalaegerszegi terminálberuházása, ami segítséget fog nyújtani az adriai-tengeri kikötőkbe érkező konténerek eljuttatásához Magyarországra és tovább.
Szerző(k): Komócsin SándorA Maersk hajótársaság leállítja a konténerforgalmat Oroszországgal - jelentette be a cég. A világ legnagyobb konténerszállító vállalata már minden orosz kikötőbe tartó és onnan induló teherhajójáratát leállította. Csak a humanitárius szállítmányok jelentenek kivételeket.
Szerző(k): Szabó DánielNövekedett januárban a konténerhajók világkereskedelmi forgalma a kieli IfW gazdaságkutató intézet szerint, a volumen már meghaladja a válság előtti szintet, de a folyó szállítások 11 százalékát akadályozza még mindig a torlódás.
Szerző(k): Szász PéterA Németországhoz tartozó Wangerooge sziget partjainál sodródott zátonyra a gigantikus Mumbai Maersk - írja a vg.hu.
Szerző(k): K. Kiss GergelyAhogy egyes szűk keresztmetszetek kezdenek megszűnni a szállítmányozásban, úgy mások épp csak most alakulnak, ami azt jelenti, hogy a járvány utáni gazdaság "nem fog egyhamar visszatérni a normális kerékvágásba". Egyes szakértők szerint 2024-ig bizonyos kikötőkben konténerből nem lesz elég, máshol emberből. Eközben a fogyasztók csak figyelhetik az emelkedő árakat. A nagy és az olyan kisebb gazdaságok, mint amilyen a magyar is, rekord inflációs spirálba került.
Szerző(k): Szabó DánielA Hapag-Lloyd német konténerszállító társaság pénteken nettó nyeresége több mint tízszeresére emelkedett az első kilenc hónapban. A szállítási kapacitások szűkössége és a növekvő szállítási volumenek az egész világkereskedelem számára kihívást jelentenek, fokozzák az inflációt is. Viszont a társaság nagyon jól jön ki a keresletből.
Szerző(k): Szabó DánielA nemzetközi konténerhajózást mesterségesen szűkített kapacitások és mesterségesen magasan tartott fuvardíj szintek jellemzik, amelyeknek közgazdasági alapja nincsen. A pandémia kitörését követően a logisztikai láncok sérülése inflációs hisztériát generált a globális kereskedelemben, ennek folyományaként sokkal könnyebb lett bármiféle áremelkedést elfogadtatni a fogyasztókkal. A helyzet haszonélvezői nemcsak a hajózási társaságok, hanem gyakorta a kereskedelmi cégek is, hiszen a logisztikai költségek emelkedése sok esetben hamisan épül be a végfogyasztói árakba - állítja Szalma Botond, a Mahart egykori vezérigazgatója.
Szerző(k): K. Kiss GergelyAz egyik nagy tengeri konténerszállítmányozó cég vezére szerint kormányzati beavatkozás nélkül még tovább tart a világ szétzilált szállítási, logisztikai rendszerének rendbe tétele. Kollégái általában úgy vélik, hogy 2022 második felére normalizálódhat a helyzet, ám lehet, hogy ez a várakozás túlságosan optimistának bizonyul.
Szerző(k): Komócsin SándorA nemzetközi szállítmányozás lelassulása most már túlmutat a pandémián, ami pedig ellátási nehézségeket, áremelkedést hozhat a fejlett világban és hazánkban is az ünnepi bevásárlási roham idején. De mi történik akkor, ha a kereskedőkre csak megkésve, karácsony után zúdul rá az a hatalmas mennyiségű áru, amely sokáig a kikötőkben és a logisztikai központokban vesztegelt? Biztos forgatókönyvek nincsenek, de érdemes számolni a jelentős túlkészletekkel.
Szerző(k): K. Kiss Gergely