A fejlesztések a gyár zöld átállását szolgáljak, így 2033-ra a Volkswagen valamennyi létesítményében már csak elektromos meghajtású járműveket gyártanak majd. Hét éve még 800 000 jármű gördült le Európa legnagyobb járműgyárának gyártósorairól, amely 2021-ben a pandémia és félvezetőhiány miatt 400 000-re csökkent.
Szerző(k): Horváth TiborAz esztergomi ipari parkban inkubátorház épül, ahova elsősorban a gépgyártás, járműgyártás, élelmiszeripar, vagy a zöld gazdaság területén tevékenykedő vállalkozókat várják.
Szerző(k): Vámosi ÁgostonIpari és hadiipari együttműködési lehetőségekről tárgyalt szombaton Zalaegerszegen Palkovics László technológiai és ipari miniszter és az üzbég miniszterelnök-helyettes, akik megtekintették a járműipari tesztpályát és a Rheinmetall harcjárműgyárát is.
Szerző(k): Szász PéterÁtadták a Bosch Budapest Innovációs Kampuszt, Magyarország legújabb gépjárműtechnológiai fejlesztőközpontját csütörtökön Budapesten - jelentette az MTI. Ennek része egy tízezer négyzetméteres műszeres tesztpálya, amelyen különböző útfelületeken és szimulációs helyzetekben mérik és tesztelik a jövő járműveinek vezetéstámogató rendszereit.
Szerző(k): Domokos ErikaA kormány kiemelt figyelmet fordít a járműiparra, az ágazat ma már mintegy 25 százalékkal részesedik a magyar GDP-ből - mondta az MTI szerint Palkovics László technológiai és ipari miniszter csütörtökön online konferencián. A terveik szerint nemcsak a gyártásban, hanem a magas szintű innovációban is élen jár majd Magyarország.
Szerző(k): Domokos ErikaFolyamatosan zajlanak a tárgyalások a járműipar különböző szereplőivel, amelyek sorra jelentik be legújabb beruházásaikat hazánkban. Az elmúlt hetekben több olyan hír, piaci forrásoktól származó információ is megjelent, amelyek alapján négy hatalmas, de hivatalosan meg nem erősített beruházás adhat további lendületet a húzóágazatnak. Állítólag a CATL és a NIO is gyárat építene hazánkban, és versenyben vagyunk a Volkswagen Kelet-Európába tervezett akkumulátorgyáráért, valamint a Volvo legújabb európai üzeméért - értesült a portfolio.hu.
Szerző(k): K. Kiss GergelyEddig már több mint tíz autóipari munkáltató - főképp multinacionális gyártó és beszállító - jelezte a Vasas Szakszervezet felé, hogy a 2022-es bérmegállapodást követően újra tárgyalóasztalhoz ülne, és rendkívüli, évközi béremelésekről egyeztetne. A vállalatok egyrészt azért döntenek így, mert a magas infláció miatt devalválódtak a fizetések, másrészt azért, mert súlyos munkaerőhiánnyal, erősödő fluktuációval kell megküzdeniük.
Szerző(k): K. Kiss GergelyLassan kifejezetten ritkának számít, hogy egy gyártó három- és ötajtós változatot is kínáljon egy-egy átlagautóból, és most egy újabb háromajtós tűnik el a piacról, méghozzá a Ford kisautójának sportosabb változata.
Szerző(k): Szász PéterAlighogy elkezdte volna a járműipar kiheverni a koronavírus-járvány hatásait, az orosz-ukrán háború miatti energiaár-emelkedések és a fogyasztói bizonytalanság is megviseli az iparágat - írja a G7.hu.
Szerző(k): Ambrus-Nagy Boglárka