Nem új autót vagy járművet, haben hidrogént tároló egységet fejlesztett ki a japán járműgyártó. Olyat, amit a vasúttól a hajózásig jól fel lehet használni a közlekedés zöldítéséhez.
Szerző(k): Szabó M. IstvánEgy kicsi, de annál ambiciózusabb ausztrál cég azzal állt elő, hogy az évtized közepére másfél dollárnál kevesebbért egységnyi zöldhidrogént előállítására alkalmas elektrolizálót épített és fejleszt. Sokat sejtető, hogy egyetemi kutatóintézet adja a knowhow-t, a pénz nagy részét pedig maga a kormány.
Szerző(k): Szabó M. IstvánMagyarország földgáz- és villamosenergia-ellátása zavartalan, a határkeresztező vezetékeken továbbra is rendben zajlik a gázforgalmazás, az ország földgáztartalékai megfelelőek Ságvári Pál, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) nemzetközi kapcsolatokért felelős elnökhelyettese szerint.
Szerző(k): Tér DiánaAz energiaszektorban sokat hangoztatott probléma, hogy a napelem jó energiatermelő, de az időszakossága miatt csak részlegesen felel meg az emberi fogyasztási szokások kiszolgálására, illetve hogy azért kell az atomerőmű, a gázerőmű, a szénerőmű, hogy akkor is legyen áram, amikor nem süt a nap. Azt, hogy e kérdéskör milyen tempóban keresi az ettől eltérő válaszokat, s hogy mennyire gyorsan meg tud változni az a helyzet, miszerint: addig nem lesz érdemi változás, míg a hosszútávú energiatárolás kérdése meg nem oldódóik, nos, azt jól mutatja az Enapter friss bejelentése.
Szerző(k): Szabó M. IstvánAz Airbus már a hidrogénmeghajtású repülőgépek fejlesztésére koncentrál, mert az jelentheti a végső megoldást a légiipar dekarbonizálására.
Szerző(k): Szabó DánielA Fuji hegy lábánál szimbolikusabb helyszínt aligha lehet Japán választani bármihez is, így nem meglep, hogy a Toyota is ezt a hátteret választotta az első, tudatosan zöldhidrogénre tervezett település megépítéséhez.
Szerző(k): Szabó M. IstvánMinden a zöldhidrogén diadalát vetíti előre: 2030-ra már 12 piacon is lehet olcsó, tiszta és elégséges mennyiség az energetikai forradalom levezényléséhez.
Szerző(k): Szabó M. IstvánEgészen pontosan: a Mol és az Alstom szándéknyilatkozatot tett arra, hogy a magyarországi vasúti közlekedésben megvizsgálják a hidrogéntechnológia alkalmazhatóságát. Az olajcég zöldhidrogén gyártására állna át.
Szerző(k): Szabó M. István